۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۰۳۸۰
قرارگاه پدافند پرتویی استان به ریاست سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم برگزار و احکام رؤسای کارگروه‌های 10 گانه ذیل قرارگاه به آن‌ها اهدا شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند پرتویی استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کارگروه‌های لازم در خصوص پدافند پرتویی استان تشکیل و تا یک ماه آینده باید جمع بندی این کارگروه‌ها ارائه شود، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های موجود پرداختن به اصول آمادگی، تمرین، رزمایش و اطلاع‌رسانی ضروری است.

وی با بیان اینکه باید در زمینه تشکیل اورژانس هسته‌ای بررسی‌های لازم انجام شود، مطرح کرد: باتوجه به ضرورت اقدامات پیشگیرانه در حوزه آلودگی‌های پرتویی لازم است موضوع ایجاد اورژانس هسته‌ای در سطح استان مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری مطلوب منجر به نتایج مطلوب خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده هیچ جای نگرانی‌ وجود ندارد اما وظیفه ما این است با همکاری، از بروز نگرانی در آینده نیز پیشگیری کنیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های ملی برای تجهیز کامل استان استفاده شود، تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل باید تجهیزات مورد نظر برای ایجاد قرارگاه پدافند پرتویی را در اختیار استان قرار دهد.

درپایان این جلسه، احکام روسای کارگروه‌های 10 گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل توسط استاندار به مسئولین مربوطه اهدا شد.

خاطرنشان می‌شود، قرارگاه پرتویی استان به ریاست استاندار و با جانشینی فرمانده سپاه استان تشکیل شده و مدیرکل پدافند غیرعامل استان به‌عنوان معاون هماهنگ کننده قرارگاه معرفی شده و کارگروه‌های 10 گانه نیز ذیل این قرارگاه تشکیل شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر