۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۰۱۵۲
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بررسی ۲۳ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در این استان، گفت: از این تعداد ۶ مورد مثبت ابتلا به این بیماری اعلام شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل نورصالحی با اشاره به خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو با توجه به گرم شدن هوا، اظهار کرد: افرادی که با دام، در کشتارگاه و گوشت قرمز سر و کار دارند باید توصیه‌های بهداشتی در این زمینه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در کل استان گیلان ۲۳ نفر از نظر ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو با توجه به علائم اعلام شده مورد بررسی قرار گرفته‌اند، افزود: رودسر با ۱۸ مورد بررسی بیشتر میزان افراد مشکوک به این بیماری را داشته است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: از ۱۸ مورد بررسی شده در شهرستان رودسر جواب آزمایش ۹ نفر منفی، ۴ نفر در حال بررسی و ۵ مورد مثبت اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه املش نیز جز شهرهایی بوده که یک مورد بررسی قرار گرفته و آن مورد نیز مثبت اعلام شده است، گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۳ مورد بررسی شده ۶ مورد مثبت ابتلاء به تب کریمه کنگو مثبت اعلام شده است.

نورصالحی ادامه داد: در شهرهای رشت، سیاهکل، رودبار و لنگرود نیز مواردی مشکوک به تب کریمه کنگو شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته‌اند که همه این موارد منفی بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر