۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۰۰۶۵
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر هوای شهرهای سقز و مریوان از لحاظ آلودگی هوای ناشی از ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، کژال حبیب زاده اظهار داشت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان توده گرد و خاک از ساعت چهار بامداد امروز وارد استان شده و موجب کاهش دید و کیفیت هوا شده است.

وی اضافه کرد: نتایج ایستگاه های موجود سنجش آلودگی هوا و اطلاعات ارسال شده از همکاران ادارت محیط زیست در شهرستان های فاقد ایستگاه نشان می دهد وضعیت هوا در شهرهای مریوان و سقز در شرایط خطرناک قرار دارد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: براساس داده های مذکور وضعیت هوا در شهرهای سنندج، دیواندره، بانه، سروآباد و کامیاران هم در شرایط ناسالم و سایر شهرهای استان هم وضعیت قابل قبول دارند.

حبیب زاده یادآور شد: به شهروندان توصیه می شود در چنین شرایطی از تردد غیرضروری پرهیز کنند تا وضعیت هوا بهبود پیدا می کند.

اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است ولی در دیگر شهرهای استان بر اساس دید افقی کارشناسان این اداره کل وضعیت را رصد و به مرکز اعلام می کنند تا آنها در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر