۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۰۰۴۰
احمدی مقدم در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی
فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه حملات امروز دشمن از جمله تروریسم ، حملات سایبری ، تهدیدات زیستی و شناختی به صورت ترکیبی اعمال می شود، افزود: هدف اصلی دشمن در این تهدیدات کاهش کارآمدی و تضعیف سرمایه اجتماعی نظام است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آنا، اسماعیل احمدی مقدم در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی که صبح امروز در سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: حوادثی از قبیل از کار انداختن زیرساخت‌های خدماتی، تهدیدات زیستی و تهدیدات روانی و شناختی با آن مواجه هستیم آسیب‌های زیادی را به کشور وارد کرده است و برای مقابله با آن‌ها باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و نباید از آن‌ها غفلت کنیم.

وی افزود: کاهش توانایی دولت‌ها در سراسر جهان در دوره پساکرونا به دلیل افزایش مطالبات چالش‌های جدی را به وجود آورده است و در نهایت موجب ناکارآمدی نظام‌های حکمرانی می‌شود. امروز وقتی فناوری جدیدی وارد می‌شود مردم منتظر اجازه دولت‌ها برای استفاده از آن فناوری نمی‌مانند. حکمرانی جهان امروز به دست اصحاب طراحی کننده فناوری است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی بیان کرد: امروز کشور نیاز به حکمرانی دانش‌بنیان در کشور هستیم و اگر این حکمرانی در کشور وجود نداشته باشد دستاوردها و چالش‌های این حوزه را نمی‌توانیم مدیریت کنیم. اکنون دانشگاه‌های ما نباید به عنوان عضوی جدا از دستگاه‌های تصمیم‌گیری کشور در نظر گرفته شوند.

احمدی مقدم عنوان کرد: اساسا بحران در جایی که انسان حضور ندارد بی‌معناست زیرا انسان‌ها متأثر بحران‌ها هستند. امروز وقتی یک ساختمان فرو می‌ریزد تبدیل می‌شود به بحران سیاسی و اجتماعی و این نشان دهنده این است که مدیریت بحران در کشور ما کارآمد نیست. در حقیقت مدیریت بحران در ایران پس‌رویدادی است و حتما باید اتفاقی بیوفتد و سپس تصمیم‌گیری برای کنترل ابعاد آن آغاز شود. باید مفهموم دفاع ملی را گسترده‌تر از دفاع نظامی تعریف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور فاقد آزمایشگاه‌های پیامدسنجی است و ضروری است که اقدام لازمه در این حوزه انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر