۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۷۰۰۳۳
در شورای پدافند غیرعامل استان با حضور سردار رحیمی مطرح شد
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جامع پدافند شهری قم، نشان از عزم راسخ مسئولین شهر قم برای صیانت از دارایی‌های ارزشمند این شهر دارد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، مدیران دستگاه های اجرایی و سایر اعضای شورا برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه، مهدی متقیان، مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم با اشاره به اهمیت استان قم گزارشی از اقدامات کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل استان قم در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

سردار رسول رحیمی، معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات کمیته دائمی پدافند غیر عامل، دستورالعملهای ابلاغی کمیته دائمی پدافند غیر عامل در حوزه های شهری، مردم محور، زیستی و شیمیایی را به استاندار ارائه کرد. 

وی همچنین با تبیین بند ح تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱  به تشریح اهداف و اولویت های  سازمان پدافند غیر عامل کشور در سال جاری و همچنین تهدیدات پیش روی سال 1401 و راهکارهای پیشگیری از آن پرداخت.

در ادامه این جلسه مقرر شد با توجه به پیشرفت بسیار خوب طرح جامع پدافند غیرعامل استان، ظرف یک ماه آینده اصلاحات نهایی روی این طرح انجام شود تا استان قم بتواند از برنامه‌های موجود در این طرح در جهت مصونیت زیرساخت‌ها بهره‌مند گردد. 

به گفته سردار رحیمی، پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جامع پدافند شهری قم، نشان از عزم راسخ مسئولین شهر قم برای صیانت از دارایی های ارزشمند این شهر دارد.

در ادامه این جلسه، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل، ۴ محور اصلی را با توجه به وضعیت موجود به شرح زیر در دستور کار و اولویت شورای پدافند غیر عامل استان قرار دادند:
۱.توجیه مدیران دستگاه های اجرایی استان و رییس کارگروه های شورای پدافند غیر عامل  استان در خصوص تهدیدات پیش رو در سال ۱۴۰۱

2.توجیه کارشناسان استان در حوزه پدافند غیر عامل به تفکیک موضوع

۳.ارزیابی و کنترل میزان رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیر عامل توسط دستگاه های مختلف

۴.ارزشیابی مدیران دستگاه های اجرایی از لحاظ عمل به وظایف در حوزه پدافند غیر عامل
 
وی همچنین از بند ح تبصره 19 به عنوان یکی از نقاط قابل اتکا در پدافند غیرعامل نام برد که نباید از آن غفلت شود.

به گفته استاندار قم، مهمتر از تخصیص اعتبار، تغییر نگرش و نگاه به پدافند غیرعامل است.  

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار قم اهدا شد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر