۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۹۹۱۸
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طبق قانون راهبردی لغو تحریم‌های مجلس تصمیم گرفتیم تمام دوربین‌های فراپادمانی که در سایت‌های هسته‌ای درحال ثبت و ضبط بودند خاموش بشود و از الان هیچ اطلاعاتی ثبت و ضبط نشود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست امروز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قطعنامه آژانس انرژی اتمی، اظهار داشت: امروز یک اطلاعیه ای از سوی سازمان انرژی اتمی صادر شد که این اطلاعیه خبر از قطع فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی را می داد زیرا این اقدام ایران به خاطر رفتار ناشایست آژانس انرژی اتمی است.

وی افزود: ایران تاکنون تعامل بسیار خوبی را آژانس انرژی اتمی داشت اما طرف مقابل بر خلاف این حسن نیت ایران عمل کرده و دست به اقدامات خلاف تعامل زده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: طبق قانون راهبردی لغو تحریم های مجلس تصمیم گرفتیم تمام دوربین های فراپادمانی که در سایت های هسته ای درحال ثبت و ضبط بودند خاموش بشود و از الان هیچ اطلاعاتی ثبت و ضبط نشود.

کمالوندی تصریح کرد: همچنین مقرر شد فعالیت دستگاه اندازه‌گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس در ایران قطع شود زیرا ایران تاکنون همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است که متأسفانه آژانس بدون اینکه در نظر داشته باشد که این همکاری‌ها ناشی از حُسن نیت ایران است نه تنها قدردان این همکاری‌ها نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه ایران نیز تلقی کرده است.

وی تاکید کرد: البته بیش از ۸٠ درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که کمافی‌السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر