۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۹۵۴۶
یک شرکت دانش‌بنیان با توجه به آسیب‌ها و خطرات قرارگیری در معرض پرتوهای ایکس، البسه محافظ این امواج را به کمک فناوری نانو و با هزینه‌ نصف نمونه خارجی ساخته است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، با توجه به آسیب‌ها و خطرات قرارگیری در معرض پرتوهای ایکس، البسه محافظ امواج یکی از ضروری‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای افرادی است که در محیط‌هایی با خطر تابش امواج مضر، مانند مراکز رادیولوژی و تصویربرداری‌های هسته‌ای کار می‌کنند. 

یکی از رایج‌ترین روش‌های محافظت در برابرامواج مختلف به ویژه امواج ایکس استفاده از فلز سرب است که به دلیل وزن بالا و عدم انعطاف‌پذیری، استفاده روزمره از ان به عنوان پوشش محافظ با دشواری‌های زیادی همراه است.

شیوا شه‌شناس، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایده سازان فناوری پروشات برای رفع این چالش فراگیر، موفق به تولید نوعی لایه لاستیکی جاذب بودن سرب شده است؛ این لایه ترکیبی از برخی نانوذرات فلزی غیرسربی و پلیمرهای مختلف است که می‌تواند برای تولید انواع البسه محافظ با کاربری‌های مختلف جایگزین لایه سربی شود. 

از دیگر مزایای فنی این محصول، می‌توان به کیفیت مشابه با هزینه‌ای به مراتب کمتر از نمونه‌های خارجی با نصف قیمت اشاره کرد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر