۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۰۸
در طول چند سال اخیر و در سایه عدم حساسیت و کم‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به وظایف صیانت خود برخی اقدامات شرورانه که رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی مسئولیت آن را پذیرفت، موجب وارد شدن خسارت‌هایی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از نور نیوز، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: ایران کارگاه جدید خود برای ساخت قطعات سانتریفیوژ را در یکی از سالن‌های زیرزمینی کارخانه غنی‌سازی سوخت در تأسیسات نطنز، راه‌اندازی کرده است. نور نیوز پیشتر با انتشار خبری تحت عنوان گام بلند سازمان انرژی اتمی در حفاظت از تاسیسات هسته‌ای موضوع انتقال کارگاه تولید سانتریفیوژها به نطنز را اعلام کرده بود.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز قبلا اعلام کرده بود که به دلیل عملیات تروریستی که علیه مجتمع تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم و بخش مهمی از ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ را به مکان امن‌تری جابه‌جا کردیم.

️در طول چند سال اخیر و در سایه عدم حساسیت و کم‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به ضرورت ایفای نقش مسئولانه در حوزه صیانت از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورها، برخی اقدامات شرورانه که رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی مسئولیت آن را پذیرفت، موجب وارد شدن خسارت‌هایی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان شد.

اقدام سازمان انرژی اتمی کشورمان در زمینه افزایش ضریب حفاظتی کارگاه های تولید سانتریفیوژ که با استفاده از اصول پدافند غیر عامل صورت گرفته در شرایطی دنبال شده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به انجام وظایف صیانتی خود کوتاهی کرده است. اتخاذ این رویکرد که با اطلاع آژانس انجام شده پاسخی طبیعی در برابر شرارتهایی است که هدف آن ضربه زدن به فعالیتهای صلح آمیز ایران است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر