۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۶

رئیس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد:

تخصیص بودجه ساخت 250 هزار واحد مسکونی پیش ساخته در کشور

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص بودجه ای برای ساخت 250 هزار واحد مسکونی پیش ساخته در کشور، گفت: این واحدها در نقاط مختلف کشور دپو خواهند شد تا در صورت نیاز، بتوان بسرعت به آنها دسترسی داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور،

« سیدمهدی هاشمی» در نخستین نشست فنی و مهندسی تخلیه و اسکان اضطراری جمعیت تهران در شرایط بحران با محوریت معاونت فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: سوله های مدیریت بحران شهر تهران نمونه خوبی از سازه ها برای مقابله با بحران ها در کشور است.

هاشمی با بیان این که هدف اصلی برگزاری این گونه برنامه ها آگاهی بخشی و حساس کردن مردم و مسوولان است تا به این موضوع توجه کرده و آن را در دستور کار قراردهند،خاطرنشان کرد: ساخت این سوله ها در استان ها و شهرستان های معین منطقه لازم است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درخصوص پیش بینی زلزله و اعلام تخلیه اضطراری، گفت: قفل شدن تمام معابر هنگام تخلیه، بحران آفرین است و شاید تلفات جانی کمتر شود اما زیان های آن کمتر از زلزله نیست و بر این اساس لازم است که برای آن فکر و برنامه داشته باشیم.



** اطلاع رسانی صحیح

هاشمی با اشاره به موضوع امنیت در شرایط بحران و لزوم اطلاع رسانی به مردم، گفت: مردم براحتی و بدون اطمینان اموال خود را رها نمی کنند، تضمین خدمات در مواقع بحرانی از سوی دولت باعث جلب اعتماد مردم خواهد شد و می توان ساماندهی را مدیریت و کنترل کرد.

وی ادامه داد: تقویت اعتماد و اطمینان مردم به کارآیی و خدمت رسانی سیستم بانکی و دولت در مواقع بحرانی، به سهولت و سرعت تخلیه اضطراری کمک می کند.

در نخستین نشست فنی و مهندسی تخلیه و اسکان اضطراری جمعیت تهران در شرایط بحران، برای هم افزایی دستگاه های اجرایی امداد رسان در حوادث طبیعی و غیر طبیعی، مقرر شد طرح راهبردی تخلیه شهر تهران در شرایط بحران تهیه و مجری آن مشخص شود.

برگزاری منظم جلسات ماهانه اعضای ستاد بحران و استفاده از سازمان بسیج، در سازماندهی مردم از دیگر مصوبات این جلسه بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر