۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۸۶۲
استان خراسان رضوی
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان‌های دفاعی و پدافندی در بخش رسانه نباید افراطی شناخته شوند و نباید با عنوان اعتدال جبهه پدافند رسانه را براندازی کنیم.
 آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با اهل رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج رسانه در محل دفتر خود افزود: بسیج همه صنوف و جریان‌ها را در این نظام حفظ و در فضای انقلابی آنها را راغب به فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: بسیج رسانه نهادی صنفی نیست بلکه تشکیلات نیروی دینی و انقلابی را در جهت حرکت تداوم انقلابی مدیریت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله رسانه نقطه ویژه‌ای وجود ندارد که مقام معظم رهبری در خصوص آن تاکید نداشته باشد چراکه ایشان به تمام مسائل رسانه اشراف داشتند.

علم‌الهدی ادامه داد: بنده در این حوزه نکته تازه‌ای نمی‌توانم بیان کنم چراکه مقام معظم رهبری تمام رهنمودها را ابلاغ کردند و اگر تکرار کنم، جلد دوم فرمایشات ایشان رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: به طور کلی در رسانه مباحثی داریم که یکی جبهه پدافند در رسانه است چراکه در دنیا میدان جنگ رسانه در گرفته و جنگ‌های نظامی به نقطه بایکوت رسیده‌اند و کاربردی ندارند.

وی افزود: دشمن اکنون از میدان رسانه به ایران حمله می‌کند و اولویت رسانه داخلی حفظ جبهه پدافند است و بسیج رسانه باید این موضوع را به صورت ویژه مورد مطالبه قرار دهد تا در مقابل تهاجم دشمن دفاع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: آقای روحانی رئیس‌جمهور در ابتدای تبلیغات انتخابی خود شعار اعتدال سر داد و باید با این شعار مدیریت کشور اداره شود به صورتی که جریان‌های دفاعی و پدافندی در بخش رسانه افراطی شناخته نشود. نباید تحت عنوان اعتدال جبهه پدافند رسانه را براندازی کنیم.

وی عنوان کرد:‌ اگر رسانه پدافندی مقابل دشمن انقلابی ایستاد و اکنون به عنوان تندرو شناخته می‌شود و عده‌ای به دنبال بایکوت کردن آن هستند، در این میان وظیفه بسیج می‌تواند حمایت از نوع گفتمان‌های آزادانه باشد.

امام جمعه مشهد افزود: در مقابل خط تهاجم رسانه‌ای دشمن باید امکانات مورد نیاز و امکانات موجود مشخص شود و بسیج می‌تواند این موضوع را به راحتی مدیریت کند چراکه امروز همه قدرت‌های دنیا می‌خواهند نظام ما را براندازند و به کمتر از آن راضی نیستند پس باید دفاع همه‌جانبه از کانال رسانه پدافند رسانه را به کار بگیریم.

وی افزود:‌ به آقای روحانی گفتم در هشت سال دفاع مقدس خود فرمانده پدافند کشور بودید پس شرایط کنونی جامعه را درک کنید و اجازه ندهید افراد انقلابی و دلسوز نظام با برچسب افراطی و تندرو در رسانه‌ها شناخته شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس تجربه کافی را به دست آوردیم که می‌توانیم با امکانات اولیه و بسیج مردمی به خواسته‌هایمان برسیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: فرهنگ این جنگ نرم در مردم جا نیفتاده است و این وظیفه بسیج رسانه است که این جنگ را به صورت کامل به مردم شناسانده و سبب بسیج شدن آنها در این جنگ شود.

وی گفت: اکنون جنگ ما،‌ جنگ رسانه‌ای است و ابرقدرت‌ها به دنبال زمین‌زدن نظام جمهوری اسلامی از این حیطه هستند و سربازان این جنگ همان خبرنگاران و اهالی مطبوعات به شمار می‌آیند.

علم‌الهدی ادامه داد:‌ مردم به مدیریت بسیج در زمینه دفاع از کشور ایمان دارند و حاضرند به صورت خودجوش در عرصه دفاع از کشور حضور پیدا کنند و این حضور مردم به همراه امکانات دیگر می‌تواند سبب پیروزی نظام جمهوری اسلامی در این عرصه شود.

وی در پایان گفت: در کل عرصه فرهنگی نیروها عمدتا آمادگی کامل برای مقابله با دشمن دارند و این یکی از نکات مثبت عرصه رسانه در جامعه به حساب می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر