۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۸۶
براساس پیش بینی‌های انجام شده؛ تقابل بین ملت‌ها، سازمان‌ها و افراد، از جمله معضلات مهم دنیای سایبری در سال 2013 خواهد بود.
به گزارش پايداري ملي به نقل از سیمانتک، براساس پیش بینی‌های انجام شده؛ تقابل بین ملت‌ها، سازمان‌ها و افراد، از جمله معضلات مهم دنیای سایبری در سال 2013 خواهد بود.

"گرنت براون"، کارشناس امنیتی شرکت سیمانتک می‌گوید: "از آنجایی‌که سازمان‌ها و مشتریانشان برای تعامل با یکدیگر؛ به طور روز افزون به سمت استفاده از سیستم‌های عامل آن‌لاین رو می‌آورند، لذا خطر حملات مخرب همواره وجود دارد."

گروه تحقیقاتی سیمانتک در این میان؛ توجه به چند مورد از این خطرات را برای سازمان‌ها و مشتریانشان، ضروری دانسته است:


1.    تقابلات سایبری عادی خواهند شد.


در سال 2013 و پس از آن؛ تقابل بین ملت‌ها، سازمان‌ها و افراد، از جمله معضلات روبه افزایش دنیای سایبر خواهد بود. براون می‌گوید: "ملت‌ها و گروه‌های سازماندهی شده، از تاکتیک های سایبری به منظور آسیب رساندن و تخریب اطلاعات امنیتی و نیز وجوه مالی اهدافشان، بهره خواهند برد."

2.    باج افزارها رواج بیشتری می‌یابند.

باج افزار پردازان دیگر تلاشی برای فریب دادن قربانیان خود برای واریز وجوه مالی نخواهند کرد؛ بلکه آن‌ها با روش‌های جدید اخاذی، قربانیان خود را تحت فشار قرار خواهند داد. بر طبق گزارش سیمانتک، باج افزارهای قفل کننده صفحه نمایش پیشرفته‌تری در این سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و تشخیص اینکه رایانه کاربر بدان دچار شده است نیز سخت‌تر خواهد شد.

3.    افزار‌های تبلیغاتی موبایل، به طور باورنکردنی افزایش خواهند یافت.

این شرکت در گزارش خود می‌گوید: "افزارهای تبلیغاتی موبایل *(madware)، کاربران را با مشکلات فراوان روبرو خواهند نمود؛ این افزارها به طور بالقوه می‌توانند مکان گوشی، لیست تماس‌ها و شناسه‌های آن را با جزئیات کامل نشان دهند."

سیمانتک در ادامه چنین بیان می‌کند: "افزار تبلیغاتی موبایل – که در زمان دانلود اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی، به درون آن نفوذ می‌کند – اغلب پاپ‌آپ‌هایی را بر روی مرورگر بازکرده، تنضیمات آن را تغییر داده و اطلاعات شخصی قربانی را جمع آوری می‌کند."

تنها در طی 9 ماه گذشته تعداد اپلیکیشن‌هایی که بدین بدافزارها آلوده بوده‌اند تا %210 افزایش داشته است.

4.    کسب درآمد از طریق شبکه‌های اجتماعی خطرات جدیدی را به همراه می‌آورند.

سیمانتک می‌گوید: "متاسفانه کاربران شبکه‌های اجتماعی، اعتماد زیادی به فضای شبکه‌های اجتماعی دارند؛ به همین دلیل جزئیات زندگی شخصی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، برای انجام بازی در این شبکه‌ها پول صرف می‌کنند و حتی برای دوستان خود هدیه خریده و برای آن‌ها می‌فرستند. از آن‌جایی که این شبکه‌ها به فکر کسب درآمد بیشتر از طریق سیستم‌های عامل مختلف افتاده‌اند؛ مجرمین سایبری نیز، زمینه‌های جدیدتری  برای طراحی حملات خود یافته‌اند."

این شرکت افزایش چشم‌گیری در حملات بدافزاری؛ که منجر به دزدیدن اعتبارات پرداخت در شبکه‌های اجتماعی می‌شود را، پیش بینی کرده است. مهاجمین با فریب دادن کاربران این شبکه‌ها از طریق فرستادن ایمیل و یا یادآوری‌ خرید هدیه برای دوستان؛ آن‌ها را ترغیب می‌کنند تا اطلاعات شخصی و یا آدرس خانه‌شان را در اختیار شبکه‌های اجتماعی قرار دهند.

با این‌که ممکن است ارائه اطلاعات غیر مالی بی‌ضرر به حساب بیایند؛ امّا بسیاری از مجرمین سایبری با خرید و فروش آن‌ها با یکدیگر و استفاده از اطلاعاتی که خود از قربانی بدست آورده‌اند، پروفایلی را ایجاد می‌کنند تا از طریق آن بتواند به دیگر حساب‌ها و اطلاعات قربانی دسترسی پیدا کنند.

5.    مهاجمین نیز مانند کاربران، به سمت موبایل و سیستم‌های ابری تغییر جهت می‌دهند.

مهاجمین برای طراحی حملات خود، به همان سمتی تغییر روش می‌دهند که کاربران به آن سمت تمایل پیدا کرده‌اند؛ و هیچ شکی نیست که پلتفورم‌های موبایل و سرویس‌های ابر، اهداف مورد علاقه هکرها در سال 2013 باشند؛ آن‌چنان‌که، سرعت رو به افزایش بدافزارهای اندرویدی نیز، شاهدی بر این مدعاست.

*(madware : mobile adware)
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر