۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۸۵۷۷
باحضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور؛
باحضور معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور از طرح جامع پدافند غیرعامل شهرگرگان رونمایی شد
به گزارش پایداری ملی به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، آیین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر گرگان ظهر چهارشنبه با حضور دکتر اسدالله کریمی معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان، مهندس سبطی شهردار، دکتر یزدویی سرپرست فرمانداری گرگان، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی مدیران استانی و شهرستانی در سالن همایش های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری گرگان برگزار شد.

شهردار گرگان در این برنامه سخنان خود را با بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل آغاز کرد و گفت: پدافند غیرعامل از مهم ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است که از دیرباز تاکنون در برنامه ریزی و مدیریت سکونت گاه های شهری مورد توجه بوده است.

محمدرضا سبطی افزود: امروز ضرورت آمادگی در تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست چراکه تمام فعالیت‌ها در شهر می‌تواند در صورت نداشتن تدبیر درست و برنامه‌ریزی صحیح، بحران‌هایی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه هدف از برنامه‌ریزی، پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، بحران‌ها و خسارات ناشی از آن است، افزود: امروز مدیریت بحران در شهرها یک ضرورت و نیاز محسوب می‌شود و همه باید با علم مدیریت بحران و مباحث تئوریک آن آشنا شوند.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه آموزش اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه های مدیریت و برنامه ریزی شهری بسیار مهم است، گفت: سرزمين ايران به دليل موقعيت خاص جغرافيايي و سياسي خود همواره در طول تاريخ شاهد بلاياي طبيعي و غيرطبيعي بسياري بوده و خسارت مالي و انساني فراواني متحمل شده، از اين رو جايگاه نظري و عملي پدافند در برابر بحران در اين گستره اهميت بسياري دارد.

اسدالله کریمی افزود: رسیدن به شهر هوشمند، مستلزم مدیریت هوشمند نیز می باشد، مدیریتی که بتواند با تلاش آگاهانه برای استفاده از فناوری ‌های نوین جهت تحول در وضعیت فعلی و بهبود سطح زندگی، امنیت لازم را نیز فراهم آورد.

کریمی خاطرنشان کرد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه هوشمندسازی شهرها هشدار داده‌اند که شهرهای هوشمند علیرغم تمامی مزایای متعددی که دارند، ریسک و چالش‌های زیادی نیز همراه دارند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

 وی تصریح کرد: در سال های اخیر با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها در تمام شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت مدیر پدافند غیرعامل، در شهرداری‌ها منصوب ‌شده است و موضوعات پدافند غیرعامل بر اساس برنامه‌ای یک‌ساله و طی توافقی در ابتدای سال با شهرداران مشخص و توسط مدیر پدافند شهرداری‌ها پیگیری و اجرایی می شود.

 کریمی اظهار داشت: آنچه سازمان پدافند غیرعامل به دنبال آن است، ایجاد فرماندهی واحد در بحران‌ها و حوادث است به‌گونه‌ای که در شرایط عادی هر نهاد و سازمانی به وظایف خود عمل کرده و در زمان بحران همه دستگاه‌ها تحت نظر یک فرمانده مشخص اقدامات مورد نیاز و ضروری برای خدمات رسانی به مردم را پیگیری و عملیاتی نمایند.­

لازم به ذکر است، طرح جامع مدیریت پدافند غیرعامل شهر گرگان منطبق بر تفاهم‌نامه سازمان پدافند غیرعامل کشور با شهرداری گرگان انجام شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر