۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۸۴۷۸
دولت بایدن در حال بررسی قرار دادن شرکت چینی «علی بابا» در فهرست موسساتی است که برای آمریکا تهدید امنیت ملی تلقی می شوند. تمرکز تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده‌های مشتریان آمریکایی را ذخیره می‌کند و اینکه آیا دولت چین می‌تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، رویترز نوشت؛ سه منبع مدعی شده اند در حالی که دولت آمریکا بر معاملات شرکت های فناوری چینی با شرکت های آمریکایی نظارت شدیدی اعمال کرده، علی بابا غول تجارت الکترونیک چین به تازه ترین قربانی ضدیت کاخ سفید با شرکت های فناوری چین مبدل شده است.

آمریکا که از تبدیل چین به قدرت برتر جهان و تسلط شرکت های فناوری چینی بر بازارهای جهانی نگران است به بهانه های مرتبط با امنیت ملی در تلاش است تا فعالیت موسساتی همچون علی بابا را در آمریکا ناممکن کند. پیش از این شرکت های مخابراتی چین مانند هواوی و زد تی ای نیز با چنین مشکلاتی مواجه شده بودند.

تمرکز این تحقیقات بر این است که علی بابا چگونه داده‌های مشتریان آمریکایی از جمله اطلاعات شخصی و داده های دارای حقوق مالکیت معنوی را ذخیره می‌کند و اینکه آیا دولت چین می‌تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند یا خیر. منابع نزدیک به دولت آمریکا مدعی هستند توانایی بالقوه پکن برای ایجاد اختلال در دسترسی کاربران آمریکایی به اطلاعات ذخیره شده در خدمات کلود علی بابا نیز نگران کننده است.

رگولاتوری ایالات متحده در نهایت می‌تواند تصمیم بگیرد که شرکت علی بابا را مجبور به اتخاذ تدابیری برای کاهش خطرات ناشی از استفاده از خدمات تجارت کلود خود کند یا آمریکایی‌ها را در داخل و خارج از کشور از استفاده از این سرویس منع کند. به گفته یکی از این سه منبع و یکی از مقامات سابق دولت ترامپ، وزارت بازرگانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نگران خدمات تجارت کلود علی‌بابا بود، اما دولت بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه بررسی رسمی این موضوع را آغاز کرد.

بر طبق بررسی های شرکت تحقیقاتی گارتنر، تجارت کلود علی بابا در ایالات متحده کوچک و درآمد سالانه آن کمتر از 50 میلیون دلار است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر