۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۸۴۱۱
آژانس دارویی اروپا در یک نشست خبری موضع خود نسبت به تزریق چهارمین دز از واکسن کرونا را اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سی‌جی‌تی‌ان نوشت؛ آژانس دارویی اروپا در یک نشست خبری نسبت به نیاز به چهارمین دز تقویت‌کننده واکسن کووید-۱۹ ابراز تردید کرد و گفت در حال حاضر هیچ داده‌ای برای حمایت از این رویکرد وجود ندارد زیرا به دنبال داده‌های بیشتری در مورد نوع بسیار مسری امیکرون است. 

استفان بانسل، مدیرعامل مدرنا به تازگی گفته است، کشورهایی مثل انگلیس و کره جنوبی ثبت سفارش برای دز بعدی را آغاز کرده‌اند. او می‌گوید احتمالا در پاییز ۱۴۰۱ به دز تقویتی بعدی نیاز پیدا می‌کنیم و افراد مسن یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند احتمالا هر سال باید یک دوز واکسن کرونا بزنند. 

مارکو کاوالری، مسئول راهبرد واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا در یک نشست خبری  که اخیرا برگزار شده است گفت: «در حالی که استفاده از تقویت‌کننده‌های اضافی می‌تواند بخشی از برنامه‌های اضطراری باشد، واکسیناسیون‌های مکرر در فواصل زمانی کوتاه، نشان‌دهنده یک استراتژی بلندمدت پایدار نیست».

این مقام EMA نگرانی‌هایی را مطرح کرد که استراتژی ارائه تقویت‌کننده‌ها هر چهار ماه یکبار خطر افزایش بیش از حد سیستم ایمنی افراد و بروز برخی از اختلالات سلامتی در جمعیت را به همراه دارد.

کاوالری همچنین گفت داده‌های بیشتری در مورد تأثیر نوع جدید بر واکسن ها و درک بهتری از تکامل موج کنونی برای تصمیم گیری در مورد نیاز به واکسن اختصاصی امیکرون مورد نیاز است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر