۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۸۴۱۰
تحقیقات جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) نشان می‌دهد که آتش‌سوزی، سیل، طوفان و سایر بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی ۱۴۵ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرد و ۶۸۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، راشاتودی نوشت؛ تحقیقات جدید اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) نشان می‌دهد که آتش‌سوزی، سیل، طوفان و سایر بلایای طبیعی در سال گذشته میلادی 145 میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرد و 688 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط این اداره منتشر شده است، در سال 2021، 20 حادثه طبیعی با خسارات بیش از یک میلیارد دلار رخ داد. حوادث مربوط به طوفان‌های سهمگین بیشترین خسارت را به این کشور وارد کرده است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا گفت: هزینه بلایای طبیعی طی 5 سال گذشته از رکورد 742 میلیارد دلار فراتر رفته است که نشان دهنده افزایش آسیب پذیری ایالات متحده در برابر حوادث شدید آب و هوایی است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که سال 2021 چهارمین سال در فهرست گرم‌ترین سال‌ها در ایالات متحده ثبت شده است و دسامبر 2021 گرم ترین دسامبر ثبت شده تاکنون بوده است.

در کل سال 2021، میانگین دمای 48 ایالت به هم پیوسته و مجاور 54.5 درجه فارنهایت بود که در فهرست اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا چهارمین درجه گرما در رکوردهای 127 سال محسوب می شود.

ایالات متحده از سال 1980 تاکنون 310 حادثه آب و هوایی را شاهد بوده است که طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، کل خسارت این حوادث از 2.155 تریلیون دلار فراتر رفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر