۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۰۴
سردار حاجی‌زاده خبر داد؛
فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران از آزمایش موفق پیشران و موتور مرحله اول ماهواره‌بر ایرانی با سوخت جامد خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از صداوسیما، سردار امیر علی حاجی‌زاده عصر روز پنج شنبه در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور به‌ویژه در حوزه هوا و فضا، گفت: اخیرا آزمایش موفق پیشران و موتور مرحله اول ماهواره برها را با سوخت جامد داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه فضایی دو عامل مهم است که یکی ماهواره است و دیگری ماهواره بر است که کار ساده نیست، گفت: ما دو سال پیش اولین پرتاب ترکیبی مایع و جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و دوم و سوم جامد بود.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه افزود: امروز این امکان فراهم شده است با موتورهای ارزان ماهواره‌های زیادی را در مدار قرار دهیم.

سردار حاجی زاده با بیان این که امروز قدرتی داریم که اگر صدام همین امروز جنگ را بر ما تحمیل می‌کرد، به جای هشت سال هشت روزه جنگ را تمام می‌کردیم و این معیار توانمندی ما است، اظهار داشت: امروز به جایی رسیده‌ایم که فرمانده سنتکام می‌گوید در شرایطی که ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده را به اجرا گذاشتیم ایران یک موشک بالستیک درجه یک ساخت و با پهبادهای ایرانی برتری هوایی آمریکا با چالش مواجه کرده است.

وی تصریح کرد: آن‌ها توان موشکی ایران را وحشتناک توصیف می‌کنند و عملیات عین الاسد را شاهد این می‌دانند که این مساله نشان دهنده عجز آن‌ها در برابر ایران است.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پیشرفت‌های به‌دست آمده را نتیجه هدایت‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده معظم کل قوا دانست و خاطرنشان کرد: در مجموعه نیروهای مسلح و سپاه این تدابیر جدی گرفته می‌شود و بحمدالله این قدرت امروز متولد شده است.

سردار حاجی زاده افزود: اگر می‌خواستیم دنباله رو باشیم باید سالیان سال زمان می‌گذشت اما امروز با راه‌های میان بر با کسری از هزینه‌های خارجی‌ها به چندین برابر قدرت دست یافته‌ایم و این می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فضایی اولین بار بعد از ده سال جلسه شورای عالی فضایی را به ریاست رییس جمهور تشکیل دادیم، گفت: او شش ساعت در جلسه وقت گذاشتند مسیر آینده را هموار ، تصویب و مشخص کردند و انشاالله در آینده شاهد موفقیت‌های خوبی خواهیم بود.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه ضمن مقایسه وضعیت امروز دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی که انگلیسی‌ها بر ملت ایران تحمیل کردند، حدود هشت میلیون نفر جان خود را از دست دادند و این یک هولوکاست واقعی است که متاسفانه مطالبه نمی‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر