۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۸۳۹۳
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد و راه اندازی "مرکز ملی فناوری های راهبردی ویروسی" توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی را از بزرگ‌ترین طرح‌های آینده در کشور عنوان کرد و گفت: باید هرچه زودتر برای راه‌اندازی این مرکز اقدام شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، دکتر امیر علی حمیدیه  در نشستی که با حضور اعضای هیات علمی و مدیران و مسوولان پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد، با تقدیر از تنوع فعالیت های ارزشمند این پژوهشکده به خصوص در حوزه ویروس درمانی و ژن درمانی سرطان، تاکید کرد: این مجموعه را به لحاظ بهره مندی کامل از دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و انگیزه و اشتیاق مسوولین آن، بهترین بستر برای ایجاد مرکز ملی فناوری های راهبردی ویروسی ذیل جهاددانشگاهی و در جهت اولویت های راهبردی کشور می دانم که باید هرچه سریع تر برای راه اندازی آن اقدام شود.

وی بر انجام سه فعالیت اصلی مرکز ملی فناوری های راهبردی ویروسی تاکید کرد و افزود: "تولید صنعتی ویروس های آنکولاکتیک برای ویروس درمانی سرطان های صعب العلاج، تولید ناقل های ژنتیکی و ویروسی برای ژن درمانی و سلول درمانی و توسعه سیستم های دفاعی کشور در مقابله با تهدیدات زیستی " از مهم ترین وظایف و مسوولیت های مرکز ملی فناوری های راهبردی ویروسی به شمار می رود که باید با اهتمام ویژه در ایجاد و راه اندازی آن اقدام کرد.

 به گزارش پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با ابراز خرسندی از فعالیت های شکل گرفته در حوزه سلول درمانی سرطان در پژوهشکده سرطان معتمد، بر توسعه پروژه های سلول درمانی سرطان به ویژه ایمنی درمانی سلولی با استفاده از سلول های کشنده طبیعی دست ورزی شده تاکید کرد.

در  این نشست همچنین دکتر علیرضا جاوید مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ضمن تشکر از اعتماد دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فعالیت های جهاددانشگاهی و حمایت این ستاد از اقدامات انجام شده و طرح های آتی حوزه پزشکی جهاددانشگاهی گفت: این اعتماد و در اختیار قراردادن موقعیت های ارزشمند فعالیت های ملی می تواند برگ زرینی برای جهاددانشگاهی و کشور باشد.
وی فضای جهاددانشگاهی را با بهره مندی از حضور پزشکان و متخصصان حوزه های مختلف، فضای مناسبی برای انجام فعالیت های تیمی و بزرگ ارزیابی کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه از بخش های مختلف این پژوهشکده بازدید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر