۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۸۳۶۳
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری آمل، از تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل شهر آمل با هدف آمادگی کامل در مواقع بحران‌های طبیعی و ناخواسته خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری آمل، از تدوین طرح‌های امیدوارکننده توسط این ستاد در راستای پیشگیری و مدیریت علمی و اصولی و با آمادگی کامل در مواقع بحران‌های طبیعی وناخواسته احتمالی خبر داد.

مهدی یحیی پور در جمع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات شهرستان آمل با محوریت فرآیند هماهنگی کارگروه هشدار و اطلاع رسانی با رسانه‌ها در ساختمان مدیریت بحران شهرداری آمل گفت: در همین راستا و برای پیشبرد برنامه ها، چهار کارگروه فرعی ایمنی، آتش نشانی، امداد و نجات و کارگروه سیلاب شهری تشکیل شد.

وی مهمترین کارکرد‌های این کارگروه‌ها را در شرایط پیش از هر بحرانی ارائه طرح وبرنامه‌های پیشگیرانه وآموزش به شهروندان با همراهی وبهره گیری از رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی دقیق وهوشمندانه به شهروندان بیان کرد.

سرپرست مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شهرداری آمل ادامه داد: طبق قانون برحسب تشخیص دبیرستاد بحران، برای عضویت کارگروه‌ها ازمیان کارمندان ادارات و یا شهروندان داوطلب و مسلط در بخش‌های امداد و نجات و کمک رسانی دعوت می‌شود.

یحیی پور تصریح کرد: کارگروه هشدار و اطلاع رسانی متشکل ازنیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اداره آموزش و پرورش، اداره هواشناسی هستند که رسانه‌ها نیز درکنار دیگر اعضای کارگروه حضور خواهند داشت.

به دنبال بروز رسانی امکانات و تهیه اطلاعات شهری هستیم

سرپرست مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شهرداری آمل در بخش دیگری با اشاره به اینکه متاسفانه با توجه به تغییرات انجام شده در دوره‌های گذشته در این مدیریت، فعالیت‌های همسو با ماهیت کارکرد این مجموعه در حد انتظار وپاسخگوی زمان بحران نبود، گفت: با تاکید شهردار آمل فعالیت‌های مدیریت بحران وپدافندعیرعامل شهرداری با سازوکار‌های بهتری درحال انجام وشکل گیری است.

یحیی پور ادامه داد، متاسفانه اطلاعات دقیق وبانک اطلاعاتی وبه روز شده از وضعیت ومناطق شهری که امن ویا نیاز به اصلاح ایمنی دارد، به طور جامع نداریم وبه همین جهت درچند ماه اخیر به صورت جدی از همه دستگاه‌های امدادی وخدمات رسان حوزه شهری وشهرستان درحال تکمیل اطلاع وبرروزرسانی امکانات مورد نیاز برای مواقع ضرور وبحران‌های احتمالی در هر زمینه‌های هستیم.

پیگیری تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل شهرآمل

وی همچنین از تدوین طرح جامع پدافندغیرعامل شهرآمل توسط مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شهرداری آمل خبر داد وگفت: دراین طرح که در چند سال اخیر در ۲۵ شهر کشور تاکنون انجام شده، شهرآمل به عنوان یکی از شهر‌هایی که در جمع ۲۵ شهر سری بعدی انجام خواهد داد در برنامه ریزی‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری پیش بینی شده است.

یحیی پور گفت: در طرح مطالعاتی و جامع پدافند غیرعامل شهر آمل، شرایط ایمنی و استقرار همه اماکن از جمله بیمارستانها، سالن‌های ورزشی، اماکن زیارتی، رفاهی و تفریحی و فضا‌های شهری و غیره دیده شده که در صورت انجام رعایت‌های استاندار‌های لازم واصلاح موارد مورد نیاز انجام و مدیریت همه جانبه شود.

راه اندازی گشت پدافندغیرعامل در شهرداری آمل

سرپرست مدیریت بحران وپدافند غیرعامل شهرداری آمل همچنین از فعال شدن گشت پدافندغیرعامل درمجموعه شهرداری خبرداد و گفت: هدف اصلی از راه اندازی این گشت درسال آینده با همراهی پلیس ساختمان شهرداری، شناسایی معابر پرخطر و حادثه خیز درمناطق شهری ونیز رصد تخلف‌های ساختمانی توسط مالکان شخصی درجهت اصلاح فرایند آن‌ها با همکاری نهاد‌های مسئول درسطح شهراقدام خواهد شد.

یحیی پور، همچنین از الزام آور شدن پیوست تاییدیه پدافند غیرعامل در همه طرح‌های عمرانی که در سطح شهر انجام می‌گیرد، توسط مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری آمل خبر داد وگفت: این امر باعث خواهد شد تا الزام‌های این ستاد نیز در طرح‌های عمرانی دیده برای پیشگیری از بحران‌های احتمالی پیش بینی وانجام شود.

وی همچنین یادآورشد، برنامه یکپارچه سازی آموزش امداد از طریق کمیته آموزش امداد در حوادث غیر مترقبه شهرداری با همکاری مرکزآموزش و پژوهش شورای شهر وشهرداری، آموزش سازمان مدیریت پسماند و واحد آموزش سازمان آتش نشانی درقالب یک مجموعه هماهنگ و واحدی تهیه وبرای آموزش واطلاع رسانی دراختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر