۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۰۲
محمد مسعودنیا گفت: در پی هشدار بارش شدید باران و امکان وقوع سیلاب در جنوب استان بوشهر، پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در آمادگی کامل هستند و برای تولید ایمن و پایدار گاز گام برمی‌دارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از میزان، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل (اچ‌اس‌ئی) مجتمع گاز پارس جنوبی از آمادگی کامل نیرو‌های ایمنی پالایشگاه‌های این مجموعه برای بروز هرگونه باران سیل‌آسا خبر داد.

وی ادامه داد: واحد پدافند غیرعامل و مدیریت واکنش در شرایط اضطراری مجتمع، پس از دریافت اطلاعیه مرتبط با وقوع بارندگی سیل‌آسا و احتمال وقوع سیل در منطقه با سطح هشدار قرمز، از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی اقدام به تشکیل نشست‌های متعدد در حوزه شرایط اضطراری مطروحه کرد.

رئیس اچ‌اس‌ئی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های مدیریت شرایط اضطراری در ستاد مجتمع و در سطح پالایشگاه‌ها، بررسی وضع کانال‌های دفع آب‌های سطحی و تمیزکاری و رفع موارد مشکل‌زا در سطح مجتمع، در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن انجام شد.

مسعودنیا افزود: عملیات رگلاژ و شیب‌بندی در سطوح و نواحی خاکی، فیلتر هوای کمپرسور‌ها و حصول اطمینان از تمیز بودن آنها، انجام لایروبی و تمیزکاری حوضچه‌های آرامش در سطح مجتمع و بررسی مسیر‌های دسترسی و جاده‌های پیرامونی نیز با موفقیت انجام شده است.

وی بیان کرد: بررسی وضع برق پشتیبان پالایشگاه‌ها و وضع EDG‌ها و...، ایجاد چهار ایستگاه پشتیبانی ماشین‌آلات نیمه‌سنگین و سنگین در سطح سایت ۱ و ۲ پارس جنوبی و مشخص کردن گروه‌های عملیاتی در دو شیفت صبح و شب در سطح پالایشگاه‌ها و افزایش تعداد نفرات در شیفت شب از دیگر اقدام‌های مهم در زمان وقوع سیل احتمالی است.

رئیس اچ‌اس‌ئی مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین گفت: آماده‌باش در استراحتگاه‌های مجتمع برای اسکان اضطراری، حصول اطمینان از ذخیره‌سازی و شارژ کپسول‌های گاز مستقر در رستوران استراحتگاه‌ها، اطمینان از وضع سوخت و ذخیره‌سازی به مدت یک ماه در سطح مجتمع، تجهیز دو دستگاه خودرو پیشران برای بررسی وضع جاده به‌منظور تردد اتوبوس‌های شرکت در محور‌های مواصلاتی عسلویه - سیراف، سیراف - جم و سیراف - کنگان از موارد مهم انجام‌شده است.

مسعودنیا در پایان اظهار کرد: با تلاش و آمادگی گروه‌های عملیاتی مجتمع گاز پارس جنوبی و اقدام‌های انجام‌شده، پالایشگاه‌های مجتمع در مدار تولید پایدار قرار دارند و امیدواریم بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای، شرایط جوی ناپایدار را پشت سر بگذاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر