۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۸۲۸۲
طبق قانونی جدید در چین که از اول فوریه ۲۰۲۲ اجرا می شود شرکت هایی با بیش از یک میلیون کاربر که خواستار شرکت در بورس خارجی هستند باید تحقیق های امنیت سایبری را پشت سر بگذارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد قوانین جدید را از ۱۵ فوریه سال جاری میلادی اجرا می کند. طبق این قوانین شرکت هایی که داده های بیش از یک میلیون کاربر را در اختیار دارند قبل از عرضه سهام شان در بورس های خارجی تحت بررسی های دقیق قرار می گیرند.

طبق بیانیه منتشر شده در حساب وی چت اداره فضای سایبری چین (CAC) این شرکت‌ها باید قبل از عرضه اولیه سهام در بورس به بورس های خارجی، درخواست تحقیق امنیت سایبری ثبت کنند.

اگر تحقیق نشان دهد با فعالیت شرکت در بورس خارجی امنیت ملی چین به خطر می افتد، موسسات اجازه چنین اقدامی را دریافت نمی کنند.

این جدیدترین تحول در مجموعه اقداماتی است که به دستور دولت چین برای سخت تر شدن قوانین ناظر بر عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس های خارجی انجام می شود.

اداره فضای سایبری چین در ماه جولای این قوانین را پیشنهاد و اعلام کرده بود بررسی های امنیتی روی ریسک های مربوط تحت تاثیر قرار گرفتن داده ها، کنترل یا دستکاری شدن داده ها توسط دولت های خارجی متمرکز خواهد بود.

از سوی دیگر قوانینی که بر استفاده از فناوری الگوریتم های توصیه محتوا وضع شده نیز از یکم مارس ۲۰۲۲ میلادی اجرا می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر