۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۸۱۹۲
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز رسا با برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین اهداف ترسیم شده در صدد شتاب‌دهی تحقیقات و عملیاتی‌سازی پژوهش‌های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته‌ای است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان یکی از مراکز تازه تأسیس در سازمان انرژی اتمی ایران و اولین مرکز نوآوری تخصصی در زیست‌بوم نوآوری صنعت هسته‌ای با هدف تسهیل تجاری‌سازی دستاوردهای دانشمندان در حوزه هسته‌ای آغاز به کار کرده است.

این مرکز با برنامه‌ریزی انجام شده و همچنین اهداف ترسیم شده در صدد شتاب‌دهی تحقیقات و عملیاتی‌سازی پژوهش‌های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته‌ای می‌باشد. در این مسیر توجه به کاربرد پرتوها در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه‌ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.

به یاری خداوند در این مرکز همکاری مؤثری با بخش خصوصی خواهیم داشت و فضایی علمی، پژوهشی را برای فارغ‌التحصیلان علوم و فناوری هسته‌ای فراهم می‌نماییم تا این عزیزان و سرمایه‌های کشور بتوانند با سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

امیدوارم که این مرکز با همکاری جامعه دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران و همچنین اکوسیستم نوآوری کشور گامی مؤثر در جهت تجاری‌سازی طرح‌های علمی پژوهشگران و بهره‌مندی جامعه از کاربردهای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بردارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر