۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۷۴۷۰
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با عنوان آتش فورانی ناشی از نشت گاز سمی طی یک مانور سطح 3 استانی در پالایشگاه گاز ایلام خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از رکنا، روح اله نوریان افزود: پالایشگاه‌های گازی به دلیل داشتن شرایط عملیاتی و تجهیزات ویژه و ماهیت عملکردی استراتژیک همواره آبستن حوادث متعدد فنی عملیاتی از قبیل خطای انسانی، خوردگی تجهیزات و غیره می باشد که برگزاری اینگونه مانورها می تواند در بروز حوادث احتمالی جلوگیری و آمادگی واحدها را برای پیشگیری چند برابر کند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه یکی از دغدغه ها، جلوگیری از نشت گاز و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در واحدهای عملیاتی است، تصریح کرد: می بایست آمادگی لازم برای مقابله و واکنش در شرایط استراتژیک وجود داشته باشد تا بتوان به شکل موثری میزان آسیب های احتمالی وارده به پرسنل و خسارات را به تاسیسات به حداقل و میزان تاب آوری و تولید پایدار را به مرز حداکثری رساند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این رزمایش طوری طراحی شده که تنها امکانات و تجهیرات خود پالایشگاه جوابگو انجام عملیات نباشد،گفت: 15 تیم عملیاتی وظیفه برگزاری رزمایش آتش فورانی را برعهده داشتند که از این تعداد 8 تیم داخل این واحد صنعتی و 7 تیم خارج از مجموعه بودند و در مجموع بیش از 100 نفر در اجرای این مانور استانی مشارکت داشتند.

وی ارزیابی تیم های عملیاتی از جمله مجموعه HSE، ایمنی، حراست، بسیج،بهره‌برداری،آتش نشانی و واحدهای پشتیبانی را از مهم ترین اهداف برگزاری رزمایش آتش فورانی عنوان و تصریح کرد: انجام رزمایش هایی در چنین سطحی موجب می شود که تمامی واحدها در وقوع حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خاطرنشان کرد: آمادگی مواجه با تهدید در شرایط اضطرار، ارزیابی تیم مدیریت پالایشگاه و همچنین ارزیابی هماهنگی بین شرکت پتروشیمی ایلام و دستگاه های امدادی استان نظیر هلال احمر، فوریت های پزشکی، تمرین واکنش در شرایط اضطراری برای کسب آمادگی بیشتر جهت مواجهه با شرایط اضطراری واقعی و تصمیم گیری بهینه و به موقع اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری در این شرایط از اهداف برگزاری این رزمایش بوده است.

وی ادامه داد: ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحد های عملیاتی با دیگر واحدهای فرآیندی ایمنی و آتش نشانی، درمانگاه طب صنعتی،حراست، بسیج،هماهنگی بیشتر بین پالایشگاه با ادارات،ارگان ها و شرکت های برون سازمانی و سنجش میزان تناسب و کفایت برنامه‌های تدوین شده و در راستای آموزش های داده شده برای مقابله با وضعیت های اضطراری از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش بوده است که خوشبختانه با برگزاری این رزمایش به این اهداف دست پیدا کرده ایم.

نوریان خاطرنشان کرد: 4 تیم ارزیاب داخلی پالایشگاه گاز ایلام و خارج از مجموعه در پایان این رزمایش گزارش نقاط ضعف و قوت مانور آتش فورانی را تحلیل و بررسی کردند.

گفتنی است این مانور با حضوراستاندار، رئیس پدافند شیمیایی کشور، معاون سیاسی امنیتی، فرماندار چوار، جانشین انتظامی استان، اداره کل اطلاعات استان ، سپاه استان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر