۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۷۴۲۵
مانور حادثه پرتویی نیروگاه اتمی در زمینه پدافند غیرعامل در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اجرا شد.
 به گزارش  پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صبح امروز در تماس از نیروگاه اتمی به ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از وقوع اشکال فنی ونقص در عملکرد سامانه‌های ایمنی در نیروگاه و آزاد شدن مقداری گاز پرتوزا خبر دادند که در اثر این حادثه تعدادی از کارکنان پرتو گرفته‌اند و درخواست کمک واعزام آمبولانس به نیروگاه دادند.
 
دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: بلافاصله ستاد بحران دانشگاه نیز در تماس  با رئیس بیمارستان شهدای خلیج‌فارس، وقوع حادثه در نیروگاه اتمی بوشهر را اطلاع رسانی کرده و برای پذیرش بیماران پرتودیده آماده باش داده شد.
 
وی ادامه داد: بلافاصله رئیس بیمارستان با تماس با سوپروایزر و سپس مترون و مدیریت داخلی بیمارستان، فرماندهی حادثه را فعال کرد و اعضای تیم بحران با اعلام کد بحران در جایگاه حضور یافتند.
 
رئیس اورژانس بوشهر عنوان کرد: رئیس بیمارستان به ستاد بحران دانشگاه اطلاع داد که این حادثه فوتی نداشته است و ۴ نفر مصدوم شده‌اند، اما تعداد بیشتری وحشت زده در حال هجوم به بیمارستان هستند.
 
وی تاکید کرد: شایعات و اخبار غیررسمی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی حکایت از خرابکاری دارند، نگرانی عمومی جدی شده و شرایط در حال امنیتی شدن است که این امر موجب ایجاد محدودیت در عملیات امدادرسانی شده است.
 
دکتر دادجو گفت: وضعیت موجود در بیمارستان ارزیابی و رئیس بیمارستان به ستاد بحران دانشگاه اطلاع داد که این حادثه فوتی نداشته است و تعداد مصدومان ۴ نفر اعلام شد. همچنین گزارش شد که تعداد بیشتری افراد وحشت‌زده در حال هجوم به بیمارستان هستند، شایعات و اخبار غیررسمی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی حکایت از خرابکاری دارند و نگرانی عمومی جدی شده و شرایط در حال امنیتی شدن است که این امر موجب ایجاد محدودیت در عملیات امدادرسانی شده است.
 
وی افزود: پزشکان بیمارستان و کارکنان درمان از مواجهه با این حوادث آگاهی کامل را دارند، برای مصدومینی که نیاز به تخت‌های عادی، ویژه و اتاق عمل دارند هماهنگی لازم انجام گرفت، تیم رفع آلودگی آماده و بیمارستان صحرایی برای آلودگی‌زدایی مصدومین آماده و راه‌اندازی شد، ولی با توجه به هجوم افراد به سمت بیمارستان احتمالاً پاسخگو نباشد و برای این‌گونه افراد به سرعت فضایی برای تریاژ در ورودی بیمارستان ایجاد و نیرو‌های درمانی مشغول به فعالیت شدند، رفت و آمد در مسیر‌های منتهی به بیمارستان سنگین است که از کارکنان حراست برای آرام کردن محیط امن کمک گرفته شد.
 
رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: این تمرین که برای ارزیابی عملکرد و بررسی نقاط ضعف، قوت و آمادگی ستاد بحران این دانشگاه برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر