۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۷۳۴۴
رییس مرکز حراست وکمیته پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش، به مناسبت نکوداشت «هفته پدافند غیرعامل»، پیامی صادر کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام جلال دلقندی به شرح زیر است:

همانگونه که مقام معظم رهبری( مدظله العالی) فرمودند: «تنها راه مقابله با تهدیدها این است که وضعت داخلی به گونه ای ساماندهی شود که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند».  این ممکن نمی‌گردد مگر با آموزش و یادگیری.

به منظور کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موجود در آموزش و پرورش که جزو سرمایه‌های ملی است و ایجاد آمادگی در مقابله با تهدیدات و همچنین مصون‌سازی و حفاظت از دانش‌آموزان و معلمان باید ترویج، فرهنگ سازی و آموزش پدافند غیرعامل درسرلوحه برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد.

مقام معظم رهبری تاکید دارند که رعایت مفهوم پدافند غیرعامل یک اصل است برای همیشه و در تمام ابعاد زندگی باید مدنظر قرار گیرد و ارتباطی به دور یا نزدیک بودن وقوع تهدیدات دشمن ندارد، بلکه پدافند غیرعامل تدبیری احتیاطی برای ارتقای پایداری و امنیت کشور و کاهش آسیب پذیری ها  در برابر انواع تهدیدات از جمله تهدیدات نوین است.

پویایی تهدیدات در زیست بوم کرونا رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است و گستردگی بهره گیری از فضاهای مجازی و سایبری، کار را پیچیده تر کرده است . در عین حال برای مقابله با انواع آسیب های پیش رو باید برنامه ریزی هوشمندانه ای را در نظر گرفت تا ضمن آموزش به جامعه هدف(دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان) بتوان در کنار نسل جدید بدون دغدغه تمامی چالش ها را با آرامش پشت سر نهاد و در عین حال اعتماد به نفس جامعه هدف، قدرت ابتکار و تحقیق و پژوهش در حوزه پدافند غیرعامل را تقویت کرد.

با نگاهی گذرا به اصول حاکم بر پدافند غیر عامل در سند راهبردی پدافند غیرعامل این دستگاه می‌توان دریافت با رعایت اصول مدنظر و تلاش برای دست‌یابی به اهداف مذکور، سطح استانداردهای آموزش و پرورش به ویژه در دو حیطه‌ی زیرساخت‌های فیزیکی و اطلاعات سامانه‌ای به طور چشمگیری افزایش می یابد.

دستاوردهای پدافند غیرعامل در حوزه آموزش و پرورش عبارتند از  توان‌افزایی، بهسازی و نوسازی چندبعدی در عرصه تعلیم و تربیت.

بنابراین دو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند راهبردی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در بلند مدت برای رشد و بالندگی جامعه هدف، لازم و ملزوم یکدیگرند، تا آموزش و پرورش بتواند وظایف خویش را به طور مطلوب در این زمینه به انجام برساند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، به ارواح طیبه تمامی شهدای اسلام، شهدای دفاع مقدس، شهدای مقاومت اسلامی و مدافعان حرم و شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله شهید حسین فهمیده و شهید علی لندی درود می فرستم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر