۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۷۲۱۰
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان: برگزاری رزمایش زیستی برای شناخت راهکار‌های درست مقابله با تهدیدات بیوتروریسم بسیار مهم و اثرگذار است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی ویشکایی، در جلسه مشترک قرارگاه زیستی و ستاد مرزبانی زیستی گیلان با اشاره به اهمیت شناخت تهدیدات زیستی گفت: با توجه به وجود مرز‌های آبی و خشکی در استان گیلان، شناخت تهدیدات زیستی برای مقابله بهتر با هر یک از انواع روش‌های بیوتروریسم ضروری به نظر می‌رسد.

وی در ادامه به تشکیل کارگروه‌های هشت گانه قرارگاه زیستی استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست با حضور اعضای کارگروه‌ها سناریوی رزمایش زیستی با عنوان هجوم آفات و بیماری‌های غیر بومی گیاهان و شرایط اجرای آن با هماهنگی‌های بین دستگاهی بررسی شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع و آموزش واحد‌های درگیر رزمایش افزود: اعضای کارگروه‌های گوناگون با رصد کردن وظایف دستگاه‌های اجرایی و میزان آمادگی هر یک از دستگاه‌ها، شرایط را برای برگزاری هرچه بهتر رزمایش فراهم می‌کنند.

در این نشست همچنین سجاد ایمانی، معاون امنیت غذایی و سرگرد علی عسگری، معاون عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور با ارائه گزارش و تبیین وظایف کارگروه‌های مختلف و بااشاره به جایگاه مناسب عملکرد پدافند غیرعامل گیلان در کشور، بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های تجربی و دانشگاهی استان در حوزه مقابله با آفات زیستی و جلوگیری از اثربخشی تهدیدات احتمالی تاکید کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر