۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۷۱۲۸
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا و بیماری کووید ۱۹ در مناطق مختلف کشور با روند خوب و امیدوارکننده واکسیناسیون تا حد قابل ملاحظه ای فروکش کرده اما این به معنای اتمام و پایان این ویروس مرگبار نیست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی پنجشنبه در جریان سفر به لارستان فارس و بازدید از طرح های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:مردم برای واکسن شتاب کنند؛ چون هم اینک بهترین و مناسب ترین راهکار برای کاهش و مبارزه با این ویروس پوشش عمومی واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه امروزه راهی جز تزریق واکسن برای کاهش و جلوگیری از بروز موج های بعدی کرونا نداریم، گفت: در کنار واکسن نیز رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور جدی مردم و شهروندان قرار گیرد.

وزیر بهداشت گفت: مردم فکر نکنند که چون واکسن زده اند دیگر کار تمام شده و پایان کرونا فرا رسیده است.

عین اللهی اضافه کرد: واکسیناسیون تنها شدت بیماری را کاهش می دهد و به هیچ وجه اینگونه نیست که هر فردی که واکسیناسیون و ۲ دُز واکسن را تزریق کرده دیگر دچار کرونا نمی شود؛ این تلقی خود آغاز انحراف در مسیر مبارزه با کروناست.

او همچنین زدن ماسک،رعایت اصول بهداشت فردی و دوری از تجمعات و دورهمی ها در شرایط کنونی را خواستار شد و گفت: با عادی انگاری و سبک شمردن کرونا احتمال بروز و گسترش موج های بعدی آن نیز وجود دارد.

وزیر بهداشت گفت: البته رعایت این اصول و انجام واکسیناسیون برای مناطق جنوبی کشور به ویژه منطقه لارستان با توجه به مراودات و ارتباطات گسترده با کشوهای حوزه خلیج فارس باید بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

دغدغه های مردم لارستان بزرگ به گوش رییس جمهوری می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: دغدغه ها ، مشکلات و نیازمندی های اساسی مردم لارستان  و شهرهای جنوبی استان فارس در عرصه های مختلف با دقت بررسی و با جمع بندی نهایی عصر امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان فارس به ریاست آیت الله رییسی، رییس جمهوری مطرح خواهد شد.

او بیان کرد: یکی از شاخصه های مهم در سطح لارستان  کمک خیرین در عرصه های مختلف است که در حوزه بهداشت و درمان نیز قدم های خوبی برداشته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز همچنین از پردیس دانشکده علوم پزشکی لارستان ، بیمارستان خیرساز امام رضا (ع) شهر لار و بخش های مختلف درمانی به ویژه بخش کرونایی و اورژانس آن بازدید و از نزدیک نیز با پرسنل و همچنین بیماران بستری این مرکز آموزشی و درمانی گفت وگو کرد.

 حضور در گلزار شهدا و بازدید خودرویی از شهرهای قدیم و جدید لار از دیگر برنامه های مهم و کاری وزیر بهداشت در سفر نیم روز خود به شهرستان لارستان بود.

عین اللهی سپس وارد شهرستان گراش شد و از برخی پروژه های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع فراروی این طرح ها قرار گرفت.

وزیر بهداشت همچنین بخش های رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش را افتتاح کرد.

وی سپس وارد اوز شد که بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در حال ساخت راهپیما اوز از جمله های پروژه های مورد بازدید وزیر بهداشت در این شهرستان بود.

بیمارستان راهپیمای اوز هم اینک بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون نیز رقمی حدود هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است؛برای تکمیل این بیمارستان نیز اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال نیاز است.

وزیر بهداشت وارد شهرستان خنج شده تا پس از بازدید از برخی طرح های عمرانی بویژه در حوزه بهداشت و درمان همچنین در نشستی با حضور فرمانداران چهار شهرستان جنوبی فارس به بررسی مهمترین خواسته ها و مطالبات مردم این مناطق و نیز نتایج و جمع بندی سفر خود بپردازد.

عین الهی قرار است پس از این جلسه عازم شهرستان های لامرد و مُهر از دیگر مناطق جنوبی استان فارس شود و در برنامه های پیش بینی شده برای وی در این دو شهرستان نیز حضور یابد و سپس لامرد را به مقصد شیراز ترک می کند.

رئیس جمهوری پنجشنبه همزمان با ایام بزرگداشت یادروز حافظ شاعربلندآوازه ایران و در آغاز هفتمین سفر استانی دولت سیزدهم وارد شیراز شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی رئیس جمهور را در سفر به استان فارس همراهی می‌کنند.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های هفتمین سفر استانی رئیس‌جمهوری است.

استان فارس با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت، استان چهارم کشور از نظر جمعیت است. این استان از نظر وسعت نیز چهارمین استان بزرگ تلقی و ۳۶ شهرستان را شامل می‌شود.

آیت الله رئیسی طی هفته‌های اخیر و در۶ سفر پیشین استانی خود به استان ها و مناطق محروم کشورمان از جمله استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام ، کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر سفر کرده بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر