۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۲۷
فرمانده مرزبانی ناجا: مرزنشینان مرزبانان واقعی هستند و با تلاش این عزیزان و هماهنگی با مرزبانان ناجا امنیت در مرز‌ها به خوبی اجرا می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدعلی گودرزی امروز در همایش امنیت پایدار با مشارکت مرزنشینان که با حضور فرمانده ناجا و جمعی از نمایندگان مرزنشینان کشور برگزار شد، افزود: مرزنشینان تلاش‌های ارزنده‌ای در برقراری امنیت در مرز‌ها دارند و سران قبایل و ریش سفیدان از مقبولیت خاصی در ایل و طایفه خود برخوردارند همین موجب حرف شنوی مردم این مناطق می‌شود.
وی گفت: به هر صورت نقش مرزبانان در مرز‌ها برجسته است و در ایجاد امنیت پایدار نقش آفرینی می‌کنند.
سردار گودرزی افزود: ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز با ۱۵ کشور همسایه داریم که ۲ هزار کیلومتر آن مرز آبی است.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در سال گذشته مرزبانان ۱۳۴ تن انواع مواد مخدر را در مرز‌ها کشف کردند و از ابتدای امسال چند عملیات رعد برای مبارزه و مقابله با قاچاق کالا در مرز‌ها انجام شد که ۴ هزار میلیارد تومان قاچاق کشف شد که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد شاهد افزایش کشفیات بوده ایم.
سردار گودرزی افزود: یکی از مشکلات اصلی بحث ته لنجی‌ها است که قاچاق کالا صورت می‌گیرد که امسال ۲۰۰ لنج توقیف و برای این تعداد ۱۴۵ پرونده قضایی تشکیل شد.
گفتنی است در این همایش نمایندگان مرزنشینان از استان خوزستان، هرمزگان، گلستان، سیستان و بلوچستان، استان کردستان و آذربایجان شرقی حضور دارند و همچنین به صورت ویدیو کنفرانس این همایش در مناطق مرزی در قرارگاه‌های مرزبانی برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر