۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۷۰۸۸
وزیر نیرو گفت: توسعه نیروگاه‌های اتمی که از ضروری‌ترین نیازهای هر کشوری است، مورد حمایت وزارت نیرو است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «علی اکبر محرابیان» امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن در جمع خبرنگاران افزود: توسعه نیروگاه‌های اتمی موجب پایداری شبکه برق کشور شده و تنظیم‌کننده فرکانس نیز به شمار می‌آیند.

وی ادامه‌داد: نیروگاه‌های اتمی در زمره نیروگاه‌های با کارکرد بالا هستند، به گونه‌ای که اکنون در نیروگاه اتمی بوشهر کارکرد تولید بیش از ۱۰۰ درصد است؛ یعنی ظرفیت آن یک‌هزار مگاوات است درحالی که تولید آن یک‌هزار و ۳۰ مگاوات است که باعث پایداری فرکانس و شبکه می‌شود.

وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: بخشی از برنامه توسعه برق در وزارت نیرو با توسعه نیروگاه‌های اتمی خواهد بود.

محرابیان، ظرفیت نیروگاهی کشور را ۸۳ هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های برق‌آبی، یک‌هزار مگاوات نیروگاه اتمی، حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاوات هم نیروگاه تجدیدپذیر و بقیه نیروگاه‌های حرارتی است.

وی بیان‌داشت: مجموع مصرف سوخت سالیانه در نیروگاه های حرارتی نزدیک به ۸۲ میلیارد متر مکعب است که اگر گاز باشد گاز مصرف می‌کنند و در غیر این صورت، معادل آن  سوخت مایع تامین خواهد شد.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: برنامه ساخت ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در دولت سیزدهم با محوریت کاهش مصرف سوخت است و مهمترین هدف این است که بتوانیم با افزایش توان نیروگاه‌ها و با راه اندازی بخش بخار و سیکل ترکیبی و به‌خصوص استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر این امر محقق شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر