۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۷۰۲۸
چین به وارد کنندگان گاز دنیا هشدار داد که قبل از زمستان به فکر تامین ذخایر باشند زیرا اوضاع بحرانی است در این میان کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت در هفته های آتی هم افزایش می یابد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، بلومبرگ نوشت،‌ در شرایط بحران انرژی که پس از دوره پساکرونا شکل گرفته است، چین به همه وارد کنندگان گاز طبیعی هشدار داده که قبل از شروع فصل زمستان حتما به فکر تامین ذخایر این نوع سوخت باشند.

در این میان تاجرانی که به این موضوع آگاه هستند، اعلام کردند صادر کنندگان کوچک گاز طبیعی به راحتی از پس تامین گاز کشورها بر نمی آیند زیرا دولت ها یارانه کافی را در این زمینه نمی پردازند.

شرکت های بزرگ اکنون حاضرند رقم های زیادی را برای محموله های سوخت بپردازند تا از چنگ رقبای خود در بیاورند اگر چه احتمالا در این معامله ضرر هم بکنند.

مثلا برای یک محموله سوخت ال ان جی که سال گذشته 17 میلیون دلار پرداخت می شد اکنون 130 میلیون دلار پرداخت می شود.

تاجران می گویند که برخی وارد کنندگان ال ان جی مشکلاتی را در زمینه دریافت تسهیلات از بانک ها دارند و به همین دلیل خرید آنها با مشکل مواجه شده است.

به گفته آنها برخی شرکت ها هم قبل از اینکه سفارشی از سوی دولت ها وجود داشته باشد در حقیقت پیش دستی کرده و  اقدام به سفارش کرده اند.

در این میان «بانک چین» و «رگولاتوری اینشورنس» روز سه شنبه اعلام کردند که بانک ها و دیگر موسسات مالی باید اولویت پرداخت وام را به ساخت نیروگاه های برق و استخراج ذغال سنگ بدهند تا حجم برق حرارتی و گرمایش از طریق ذغال سنگ افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت گاز ال ان جی شمال آسیا به رکورد بی سابقه ای در این هفته رسید، که این عاملی برای افزایش قیمت در منطقه اروپا هم شد و قیمت گاز در این منطقه روز چهارشنبه رکورد جدیدی را ثبت کرد.

کارشناسان می گویند که در هفته های آینده هم افزایش های جدیدی از قیمت نفت را تجربه خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر