۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۶۸۴۰
وزیر امور خارجه درباره زمان بازگشت ایران به مذاکرات وین با بیان این‌که اراده بازگشت به مذاکره جدی و تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران را داریم، یادآور شد: به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود مذاکرات انجام خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، در گفت‌وگویی درباره زمان آغاز مذاکرات وین به منظور احیای برجام اظهار داشت: آنها دوست دارند بگویند بزودی یعنی چه چند ساعت و چند هفته.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بزودی یعنی به محض این‌که بررسی‌های ما کامل شود این اقدام را انجام خواهیم داد. 

وی گفت:‌ البته به طرف‌های اروپایی می‌گویم شما فراموش نکنید برخی از شما درباره SPV و اینستکس گفتید ظرف چند ماه آینده و بزودی این اتفاق رخ می‌دهد. تفاوت بزودی ایرانی با بزودی غربی خیلی زیاد است. بزودی از نظر ما یعنی در اولین فرصتی که بررسی‌‌هایمان تکمیل شود.

وزیر خارجه که با خبرگزاری صد و سیما گفت‌‌وگو می‌کرد، افزود: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تامین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

 وزیر امور خارجه همچنین روز جمعه در دیدار با «ژان ایو لودریان» و در پاسخ به ابراز نگرانی همتای فرانسوی با بیان این‌که آماده بازگشت به مذاکرات هستیم، تصریح کرد: ایران در جدیت دولت بایدن در بازگشت به برجام تردید دارد. 

 حسین امیرعبداللهیان همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها در آمریکا با بیان این‌که در حال بررسی پرونده مذاکراتی وین هستیم و بزودی مذاکرات از سر گرفته خواهد شد، گفت: بر اساس رفتار عملی بایدن تصمیم می‌گیریم و پنجره فرصت برای همیشه باز نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر