۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۶۸۱۹
امیرعبداللهیان اعلام کرد:
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به تلاش‌های ایران برای کمک به بی جاشدگان و آوارگان در افغانستان گفت:‌ تلاش کردیم تا جایی که ممکن است بی‌جاشدگان افغانستانی را واکسینه کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در نیویورک و در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر روز چهارشنبه (۳۱ شهریور ماه) به وقت محلی با «پیتر مائورر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی ملاقات کرد. 

*  تلاش ایران برای واکسیناسیون بی جاشدگان افغانستانی

امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تشکر از تلاش‌های صادقانه پیتر مائورر، از اقدامات و کمک‌های صلیب سرخ برای تفحص مفقودان و شهدای جنگ تحمیلی در خاک عراق و همچنین کمک‌های هر چند محدود، اما ارزشمند به هلال احمر برای مبارزه با همه ‌گیری کرونا قدردانی کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به وضعیت خطیر انسانی در افغانستان، تلاش بی وقفه پرسنل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در آن کشور و همچنین سازمان‌های مرتبط در داخل ایران برای کمک به بی‌جا شدگان و آوارگان طی هفته‌های اخیر را تشریح کرد و اظهار داشت: تلاش کردیم در میانه فراگیری کرونا و به رغم همه فشارهایی که این روزها جامعه ایران با آن روبرو است، تا جایی که ممکن است بی‌جا شدگان افغانستانی را نیز تحت واکسیناسیون کرونا قرار دهیم، ولی در این رابطه به کمک فوری و جدی بین‌المللی نیاز ‌است. 

لازم به ذکر است وزیر خارجه اسپانیا در دیداری که با امیرعبداللهیان داشت از آمادگی این کشور برای کمک به واکسیناسیون مهاجران افغانستانی خبر داد. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با انتقاد شدید از سکوت نهادهای حقوق بشری در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا اقدامی ضد انسانی و یک تروریسم آشکار بر ضد مردم ایران است که می‌بایست توسط همه مردود شمرده شده و با آن‌مقابله شود. 

* هشدار  نسبت به سخت شدن فعالیت‌ها در یمن و فشار مستقیم و کمرشکن اقتصادی بر مردم یمن ناشی از محاصره

در این دیدار رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز ضمن تقدیر از همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته و همچنین میزبانی سخاوتمندانه ایران از آوارگان افغانستانی، به اقدامات و کمک‌های صورت گرفته  آن سازمان به افغانستان فارغ از تحولات سیاسی آن کشور اشاره کرد و گفت: صلیب سرخ  یکی از مهمترین کمک کننده‌ها به افغانستان و عرضه کننده کمک‌های بشردوستانه به آن کشور طی سال‌های گذشته بوده است. 

وی در رابطه با نوع کمک‌ها هم عنوان کرد: تلاش شده است فعالیت‌های بشردوستانه فقط محدود به ارسال کالا نباشد، بلکه کمک به زیرساخت‌های لازم بهداشتی و سلامت فیزیکی و روانی و اجتماعی جامعه افغانستان را نیز دربرگیرد.

مائورر تلاش برای باز ماندن دفاتر صلیب سرخ در افغانستان را افتخاری برای این سازمان خواند. 

وی در رابطه با فعالیت صلیب سرخ در یمن نیز ضمن اشاره به اینکه این سازمان در آنجا همچنان فعال است، نسبت به سخت شدن فعالیت‌ها در یمن و فشار مستقیم و کمرشکن اقتصادی بر مردم یمن ناشی از محاصره هشدار دارد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت دو روز حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر