۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۶۸۴
ائتلاف آمریکایی:
فرمانده ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در فرودگاه اربیل تصریح کرد که این ائتلاف هر پهپادی را بر فراز این فرودگاه سرنگون خواهد کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، «اسکات دسورمو» فرمانده ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در فرودگاه بین المللی اربیل واقع در منطقه کردستان، هشدار داد که این ائتلاف هر پهپادی را که بر فراز این فرودگاه پرواز کند، چه مهاجم و چه غیر مهاجم، منهدم خواهد کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات»، وی بدون اشاره به جزئیاتی، تاکید کرد: «در پایان ماه سپتامبر جاری، یک سامانه پدافندی برای محافظت از پایگاه ائتلاف بین‌المللی در این فرودگاه نصب می‌شود و پس از آن خروج نیروهای ویژه آمریکایی دنبال می‌شود».

منابع خبری شامگاه شنبه پیش، از حملات پهپادی به فرودگاه اربیل واقع در کردستان عراق خبر دادند و اعلام کردند که مقر هدف قرار گرفته شده، لانه جاسوسی موساد بوده که با پهپاد و موشکهای کاتیوشا هدف قرار گرفت.

پس از این حمله، کنسولگری آمریکا، بشدت آن را محکوم و اعلام کرد که چنین حملاتی تهدیدی علیه حاکمیت و ثبات عراق هستند. هر چند که سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اعلام کرد که این حمله خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است.

سرویس مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق، نیز با تایید حمله دو پهپاد به فرودگاه اربیل تاکید کرد که این حمله هیچ خسارت جانی در پی نداشت و ائتلاف بین‌المللی که پایگاهی در نزدیکی فرودگاه در اختیار دارد، از منهدم کردن دو پهپاد پیش از رسیدن به اهداف خود خبر داد.

استفاده از پهپادها در حملات اخیر علیه مواضع اشغالگران در عراق، اخیرا، نگرانی ائتلاف بین‌المللی را برانگیخته است زیرا سامانه پدافندی «سی رام» آمریکا قادر به رهگیری و انهدام آن‌ها نیست.

فرودگاه بین‌المللی اربیل در ژوئیه گذشته نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود که به اعلام مقامات رسمی هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشت. چند هفته پیش، محل استقرار سربازان آمریکایی در فرودگاه بغداد نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود. هنوز هیچ طرفی مسئولیت این حملات مشکوک را برعهده نگرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر