۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۷۱
کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا روز سه شنبه یک میلیارد دلار بودجه در اختیار کمیسیون تجارت فدرال این کشور قرار داد تا دفتری برای ارتقای امنیت داده ها، حریم شخصی و مقابله با سرقت هویت تاسیس کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس ، این طرح که توسط دموکرات ها پیشنهاد داده شده ظرف ده سال اجرا و تکمیل خواهد شد. دفتر تازه تاسیس قرار است به اقدامات ناعادلانه یا فریبنده مربوط به حریم خصوصی ، امنیت داده ها ، سرقت هویت ، سوء استفاده از داده ها و موارد مرتبط رسیدگی کند.

قرار است کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا بررسی پیشنهاداتی را در راستای وظایف محول شده آغاز کند. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز که وظیفه اجرایی کردن قوانین ضدانحصار را در این کشور بر عهده دارد، موظف است شرکت های بزرگ فناوری را برای اجرای بهتر قوانین حفاظت از داده های مشتریان و قوانین حریم شخصی تحت فشار بگذارد.

در سال های اخیر شرکت های فناوری مشهور امریکا مانند فیس بوک، گوگل، اپل، آمازون، توئیتر و غیره به علت نقض حریم شخصی کاربران، سوءاستفاده از اطلاعات آنها و همکاری با جاسوسی سایبری دولت آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گفته اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر