۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۶۲۱
با حضور سردار جلالی در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد
در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور سردار جلالی برگزار شد، پیشنهاد تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل ذیل این کمیسیون، مورد استقبال اعضا قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، در جلسه روز یکشنبه (21 شهریورماه) اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میزبان سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان وی بودند. 

در این جلسه، سردار جلالی ابتدا گزارشی از آنچه در جلسات گذشته این کمیسیون با ریاست سازمان در خصوص مسائل مربوط به پدافند غیرعامل مطرح شده بود ارائه کرد.

در ادامه وی گزارشی از مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل، و ارزیابی آسیب‌پذیری‌ها و چالش های  6 ماهه دوم سال 1400 در مورد تهدیدات پیش رو در سال جاری و سال آینده، ارائه شد.

همچنین اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه‌های مختلف پدافند زیستی، سایبری، پدافند پرتویی و ... به سمع و نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسید.

گزارشی از آخرین وضعیت قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور و ضرورت ارجاع مجدد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در صحن علنی مجلس، بودجه و اعتبارات سازمان و تاکید بر اصلاح و تکمیل طرح تامین پایدار منابع طرح های پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه ارائه شد. سردار جلالی ضمن بیان چالش‌ها و مشکلات حوزه پدافند غیرعامل به تفکیک بخش‌های مربوط، پیشنهاداتی برای برطرف کردن این چالش‌ها و مشکلات ارائه کرد.

ارائه گزارش سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران نیز از دیگر موضوعات این جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه اعضای کمیسیون به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند؛ از جمله اینکه از سازمان پدافند غیرعامل کشور خواسته شد تا در خصوص آموزش و فرهنگسازی مدیران دولت سیزدهم و آشنایی آنان با الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل، اقدام جدی انجام شود.

افزایش نظارت سازمان پدافند غیرعامل کشور بر اجرای ضوابط و الزامات پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی نیز خواسته دیگر نمایندگان بود.

همچنین رئیس و اعضای کمیسیون از تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل ذیل کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس به منظور افزایش نظارت‌ها بر مسائل و مشکلات پدافند غیرعامل استقبال کردند.

اعضای کمیسیون از سازمان پدافند غیرعامل کشور خواستند به منظور برداشتن گام‌های بزرگتری از سوی مجلس در جهت پررنگ شدن ملاحظات پدافند غیرعامل در کشور در لایحه بودجه 1401، پیشنهادات خود را ارائه کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر