۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۶۵۸۸
مقام‌های اماراتی اعلام کردند که دومین رآکتور از چهار رآکتور نیروگاه اتمی این کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، دفتر اطلاع رسانی دولت ابوظبی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه هسته‌ای براکه به معنای انجام گرفتن نیمی از مأموریت این نیروگاه است که ۲۵ درصد از نیاز انرژی برق کشور را تأمین خواهد کرد.

نخستین رآکتور این نیروگاه فرآیند تجاری خود را در آوریل گذشته آغاز کرد و مجوز راه اندازی دومین واحد در ماه مارس سال جاری میلادی صادر شد.

این نیروگاه در صورت کامل شدن که توسط شرکت انرژی برق کره جنوبی در دست ساخت است، چهار راکتور با ظرفیت کلی پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات را در برخواهد گرفت که تقریبا معادل ۲۵ درصد پیک تقاضای برق در امارات را تامین خواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی روز سه شنبه سوم فروردین ۱۴۰۰ از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی «براکه» این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای آغاز به کار نهایی آن خبر داد.

عملیات ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای براکه از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت «کپکو» کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آنها در مجموع ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

برخی کشورهای منطقه و حتی شماری از انجمن‌های تخصصی نسبت به وضعیت ایمنی و امنیت این نیروگاه سوال‌های جدی دارند و حتی کشوری همچون قطر این نگرانی‌ها را به آژانس انرژی اتمی منعکس کرده است.

کارشناسان با بیان اینکه امارات باید در خصوص وضعیت امنیت و ایمنی این نیروگاه به کشورهای منطقه پاسخگو باشد، گفت: کشورهایی که می‌خواهند از انرژی پیشرفته هسته‌ای بهره‌برداری کنند باید بتوانند استانداردهای پیشرفته ایمنی و امنیت آن را نیز رعایت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر