۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۶۵۵۴
سال گذشته اعلام شد که قرار است لیست ساختمان های نا ایمن پایتخت به انتشار عمومی برسد که واکنش‌ها و مخالفت هایی را هم به همراه داشت. پس از آن سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد که با وجود عدم انتشار عمومی این آمار اما بازدید های خود از ساختمان های پایتخت را ادامه خواهد داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، مهدی داوری -مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره بازدیدهای آتش نشانی و رصد وضعیت ایمنی ساختمان های پایتخت و در پاسخ به این سوال آیا اسامی ساختمان های نا ایمن پایتخت منتشر خواهد شد یا خیر؟ گفت: بازدید از شرایط ایمنی ساختمان‌های پایتخت در حال انجام است البته مدتی قبل مسایلی در خصوص اینکه اطلاعات ایمنی ساختمان‌ها به اطلاع عموم برسد یا خیر، مطرح شد که در نهایت به تفاهمی رسیده نشد اما مسیر سازمان آتش‌نشانی ادامه دارد.

وی افزود: سال جاری نیز آتش‌نشانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت در حال انجام بازدید هستند و این روند ادامه دارد. اگر شرایط پیدا کند باید با سرعت بیشتر نیز پیش برود.

داوری اظهار کرد: همواره معتقد بودیم که خلاهای قانونی وجود دارد که دست ما را بسته است. تعاملات زیادی با سازمان‌های مختلف انجام است که روند این کار تسریع شود. همچنین مطالعاتی در این خصوص که دیگر نقاط دنیا چه اقداماتی برای ایمن تر شدن شهر انجام دادند نیز در حال انجام است و آماده هستیم از تجربیات دیگر کشور ها نیز استفاده کنیم.

داوری گفت: ساختمان‌های عمومی مثل بیمارستان‌ها، برج ها، مراکز تجاری و.. همواره مورد توجه سازمان بودند و در این خصوص بازدیدهای بسیاری انجام شده و با سازمان‌های مختلفی که متولی نظارت هستند نیز رایزنی‌هایی انجام شده است. به عنوان مثال وزارت بهداشت الزام کرده که ساختمان‌های درمانی به سازمان آتش‌نشانی مراجعه کنند و ما نیز با درک شرایط آن‌ها یک برنامه ایمن‌سازی را پیش خواهیم برد.

وی افزود: اتفاقات خوبی در خصوص ایمن شدن ساختمان ها در حال جریان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر