۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۲۴
آژانس بین‌المللی انرژی به خاطر شیوع نوع دلتا ویروس کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی پیش‌بینی خود نسبت به تقاضای نفت برای سال 2021 را کاهش داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی به خاطر شیوع نوع ویروس دلتا کرونا در جهان و اثر منفی آن بر رشد اقتصادی جهانی پیش‌بینی خود برای تقاضای نفت در سال 2021 را کاهش داد.

این سازمان در آخرین گزارش خود گفته که به خاطر شیوع نوع دلتا کرونا در جهان روند افزایش تقاضای نفت در بازار جهانی در ماه جولای برعکس شده و پیش‌بینی می‌شود، در ماه‌های باقیمانده از سال جاری روند رشد آهسته‌تری را طی کند.

این آژانس در گزارش خود برای ماه جولای گفت: رشد تقاضای نفت در نیمه دوم سال 2021 به خاطر اعمال محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نفت در جهان به خصوص کشورهای آسیایی رشد به مراتب کمتری را خواهد داشت. چرا که این محدودیت‌ها به کاهش رفت و آمد و مصرف نفت منجر خواهد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود برای تقاضای جهانی نفت در سال 2021 را نسبت به پیش‌بینی قبلی 100 هزار بشکه کاهش داده و گفته است، برای نیمه دوم سال جاری هم نسبت به پیش‌بینی قبلی 500 هزار بشکه روزانه مصرف نفت کمتری در جهان خواهیم داشت. 

این سازمان می‌گوید، شیوع نوع دلتا عرضه نفت به کشورهای نظیر چین،‌اندونزی و برخی دیگر از کشورهای آسیایی را مختل کرده است.علیرغم کاهش پیش‌بینی برای ماه‌های آینده اما آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی تقاضای نفت خود برای سال آینده را 200 هزار بشکه بالا برده است.

این سازمان می‌گوید، در نیمه دوم سال 2022 و در صورتی که گروه اوپک پلاس عرضه نفت خود به بازار جهانی را افزایش دهد، تقاضای نفت به میزان پیش از شیوع کرونا باز خواهد گشت. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر