۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۵۷۶۶
پس از گزارش متعدد رسانه‌ها درباره استفاده برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده از جاسوس‌‌افزاری صهیونیستی برای شنود مکالمات، ابوظبی این گزارش‌ها را «بدون شواهد» توصیف کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه امارات عربی متحده، شامگاه پنجشنبه، به گزارش رسانه‌ها درباره استفاده این کشور از جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» واکنش نشان داد.

 رسانه‌های مختلفی از جمله «واشنگتن پُست»، «لوموند»، «گاردین» و چند منبع دیگر اخیرا فاش کردند که یک جاسوس‌افزار صهیونیستی به نام پگاسوس به برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته شده و از آن برای هک اطلاعات گوشی چندین شخصیت مهم در سطح جهان استفاده شده است.

وزارت امور خارجه امارات عربی متحده در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با «ادعا» خواندن این گزارش‌ها، مدعی شد که این اخبار «هیچ شواهدی ندارند و کاملا دروغ هستند».

این در حالی است که روزنامه انگلیسی گاردین، روز گذشته، بر پایه یک سری تجزیه و تحلیل‌ها گزارش داد که امارات عربی متحده در هک گوشی‌های انگلیسی در پروژه جنجالی جاسوس افزار صهیونیستی پگاسوس نقش داشته است.

از سوی دیگر، عربستان سعودی یکی دیگر از کشورهایی که در این پرونده از آن به عنوان شنودکننده مکالمات نامبرده شده است نیز روز گذشته به این گزارش‌ها واکنش نشان داد.

یک مقام مسئول سعودی روز گذشته در گفت‌و‌گو با تلویزیون این کشور با «ادعای بی‌اساس» خواندن این گزارش‌ها، ادعا کرد که شیوه و سیاست عربستان سعودی ثابت است و چنین اقداماتی را نمی‌پذیرد.

روزنامه گاردین که مدت‌ها به افشاگری درباره شرکت توسعه‌دهنده جاسو‌س‌افزار پگاسوس پرداخته، در گزارشی فاش کرده بود که تل‌آویو برای فروش این نرم‌افزار به حکومت سعودی مجوز صادر کرده است.

بر اساس نتایج تحقیق هفده سازمان رسانه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، جاسوس‌افزار شرکت «NSO» برای هک موفق ۳۷ گوشی‌ هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر از سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

برخی رسانه‌ها نیز روز چهارشنبه خبر دادند که بعضی از شخصیت‌های دینی، سیاسی و نظامی بلندپایه عراق هدف این جاسوس‌افزار صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، منابع غربی گزارش دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز از قربانیان این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده است. هرچند که گفته می‌شود سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه به ماکرون در این زمینه هشدار داده بودند؛ اما رئیس جمهور فرانسه این هشدارها را جدی نگرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر