۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۶۵۴۷۵
وزارت دفاع هند از آزمایش موفق یک موشک بالستیک اتمی سطح به سطح از سوی ارتش هند در روزهای اخیر خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از آزمایش موفق یک موشک بالستیک اتمی سطح به سطح از سوی ارتش هند در روزهای اخیر خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند اعلام کرد که موفق شده یک فروند موشک بالستیک سطح به سطح اتمی با برد ۲ هزار کیلومتر را با موفق آزمایش کند. این سازمان اعلام کرده است که «اگنی-پی» نسل جدید موشک‌های کلاس اگنی است و بین  هزار تا دو هزار کیلومتر برد دارد.

این مرکز از آزمایش موفق و سطح بالای هدف گیری این موشک با توجه به داده‌های ثبت شده خبر داد.  به دنبال این رویداد، «راجناث سینگ» وزیر دفاع هند پیام تبریک فرستاد و در توییتی نوشت: «موشک اگنی پی قابلیت‌های بازدارندگی هند را تقویت می‌کند.»

یک مقام وزارت دفاع هند نیز گفت که قدرت مانور پذیری و هدف گیری این موشک بالاست. یک مقام دیگر وزارت دفاع هند گفت که نحوه حمل و نقل این موشک، زمان لازم برای پرتاب آن را کاهش می‌هد.

هند چندی قبل نیز از  آزمایش موفق یک موشک سطح به سطح به نام «شاریا»  با قابلیت حمل کلاهک اتمی خبر داد. این موشک جدید بردی معادل ۷۵۰ کیلومتر دارد و از یک تاسیسات دفاعی ارتش هند در جزیره «اودیشما» با موفقیت شلیک شد.

این موشک  اتمی جدید هند نیز بر ساس ادعای مقام‌های این کشور با دقت به هدف خود در «خلیج بنگال» اصابت کرد. سوخت این موشک از نوع جامد است و بنابر ادعای هند می‌تواند رادارهای دشمن را فریب دهد. این موشک قادر به حمل کلاهک متعارف و اتمی به وزن بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

نیروی اتمی هند تنها ۱۶ سال عمر دارد، اما این کشور تاکنون پنج  موشک اتمی تولید کرده است.    هند قوای سه گانه خود را در زمین، دریا و هوا مجهز به سلاح اتمی کرده است. اولین قدم در این راستا ساخت سلاح  اتمی برای شلیک از هواپیماهای نیروی هوایی هند بود. 

هنددر سال‌های اخیر  و دور از توجه رسانه‌ها در حال ساخت ناوگان زیردریایی هسته‌ای خود ب بوده است. دهلی نو پیشتر اعلام کرد که توسعه زرادخانه اتمی یک اقدام بازدارنده در مقابل  چین و پاکستان است.

هند تاکنون چهار آزمایش اتمی انجام داده است. اولین آزمایش اتمی این کشور در سال ۱۹۷۴ و سه آزمایش اتمی دیگر در سال ۱۹۹۸ انجام شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر