۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۴۶
فرماندار بناب:
فرماندار بناب گفت: گسترش استفاده از ماهواره به خصوص در سطح روستاها بزرگ‌ترین تهدید برای خانواده‌هاست.
سعید برقی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان اینکه هیچ‌کس حق ندارد در سر درب مغازه خود از کلمات غیرمتعارف استفاده کند، اظهار کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت باید در زمان صدور پروانه فعالیت اصناف آنها را موظف کند که برای نامگذاری سر درب مغازه‌ها از شهرداری استعلام کنند.

فرماندار بناب گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت باید در خصوص نامگذاری سر درب مغازه‌ها توسط اصناف نظارت کند.

وی با بیان اینکه نامگذاری سر درب مغازه‌ها و محلات شهرستان باید در نشست شورای نامگذاری بناب در محل فرمانداری مصوب شود، افزود: عدم آشنایی به قوانین باعث می‌شود که برخی مشکلات به وجود آید.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل به موقع و منظم جلسات عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از موارد کارگروه اجتماعی شهرستان عفاف و حجاب است که تاکنون با تشکیل جلسات منظم و مرتب نتایج مثبتی نیز حاصل شده است.

برقی در ادامه ضمن هشدار نسبت به افزایش استفاده از ماهواره در سطح جامعه به خصوص در روستاها اظهار کرد: متأسفانه بیشتر اختلافات خانوادگی و طلاق از ناحیه استفاده مردم از ماهواره به وجود آمده و خانواده‌ها باید مانع استفاده از ماهواره در منازل خود باشند.

رئیس دادگستری بناب نیز در این جلسه عدم آشنایی به قوانین و وظیفه ذاتی توسط مدیران را از مشکلات اساسی اعلام کرد و گفت: تمام مشکلات از ناحیه عدم آشنایی به قوانین به وجود می‌آید.

سهراب اقبالی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در مورد تالارهای پذیرایی سطح شهرستان، نیروی انتظامی را موظف کرد ضمن دعوت از مسئولان و مدیران تالارهای عروسی آنها را با قوانین و ضوابط آشنا کند و در صورت تخطی هر یک از آنها از قانون، نسبت به پلمپ تالار وی اقدام شود.

رئیس دادگستری بناب تأکید کرد: اگر به قانون عمل کنیم، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب نیز در این جلسه با انتقاد از عدم احداث نمازخانه و مکان فرهنگی در شهرک تازه تأسیس ولیعصر(عج) این شهرستان بیان کرد: 9 سال است در این جلسات شنیده می‌شود که نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، ولی تاکنون عقیم مانده است.

حجت الاسلام رسول یگانه در ادامه از نحوه نامگذاری بر روی فرزندان تازه متولد شده نیز انتقاد کرد.

وی افزود: به برج‌های 10 طبقه‌ای که در سطح شهرستان احداث می‌شود، هیچ نظارتی نمی‌شود، در حالی که نوامیس مردم از این آپارتمان‌ها قابل دیدن است و باید مسئولان در این خصوص فکری اساسی کنند.

یگانه در ادامه سخنان خود بر آمادگی این اداره برای برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن، نماز و سبک زندگی برای کارکنان ادارات شهرستان تأکید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر