۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۹۰
اقتصاد نیوز : اگر می توانستیم حقیقت را دریابیم و معلوم شود که انستیتوی ویروس شناسی ووهان واقعاً مرکز همه گیری بزرگ قرن بوده است، این افشاگری یک واقعه مهم سیاسی و علمی خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دنیای اقتصاد،راس دوتهات، ستون‌نویس برجسته روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی با عنوان «اهمیت تئوری نشت آزمایشگاهی» نوشته است:
«در Long Bets، وب‌سایتی که پیش‌بینی‌ کنندگان با بازی واقعی با سهام (یا حداقل درآمد حاصل از کمک‌های خیریه)، پتانسیل‌های خود را آزمایش می کنند، بین مارتین ریس، اخترفیزیکدان بریتانیایی که نگران احتمالات آخرالزمانی است و استیون پینکر از دانشگاه هاروارد، که به خوش‌بینی زیاد معروف است، شرط‌بندی آشکاری وجود دارد. برای برنده شدن مارتین ریس، باید پیش بینی زیر محقق شود: «یک بیوترور (ترور بیولوژیکی) یا یک بیواِرور (خطای بیولوژیکی) حداکثر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ منجر به یک میلیون تلفات در یک دوره شش ماهه خواهد شد».

شرط‌بندی روی قابلیتِ خودویران‌گریِ نوعِ بشر

 شرط بندی برای دوره ۲۰۱۷-۲۰۲۰ انجام شده که یعنی چارچوب زمانی آن منقضی شده، اما هنوز حل نشده است. در واقع منتظر حل سوالی است که رسانه های غربی سرانجام تصمیم گرفتند آن را جدی بگیرند: «آیا کووید-۱۹ نه از طریق انتقال ویروس جهش‌یافته از خفاش‌ها یا پنگولین‌ها به بیمار شماره صفر، بلکه به طور تصادفی از انستیتوی ویروس شناسی ووهان نشت کرده است؟»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر