۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۶۴۸۵۵
دومینوی ریزش شاخص بورس همچنان ادامه دارد و حتی خبر و اعمال تزریق منابع جدید به بازار سرمایه هم نه تنها سد راه این حرکت ریزشی نشد بلکه در هفته ای که گذشت هر روز بیشتر از روز گذشته شاهد کاهش شاخص بورس بودیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، بازار سرمایه هفته جاری را با دو تغییر مهم در دامنه نوسان و حجم مبنا آغاز کرد. به این صورت که دامنه نوسان دوباره و بعد از حدود چهار ماه به حالت متقارن مثبت و منفی پنج بازگشت و همچنین حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا در تمامی نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران به ۱۵ میلیارد ریال تغییر کرد.

از سوی دیگر در اواسط هفته بود که اعلام شد تزریق منابع جدید به بازار سرمایه انجام و حتی با بخشی از منابع جدید نیز سهم خریداری شده است. اما همه این اتفاقات و تغییرات در کنار هم ساز بورس را کوک نکرد، هرچند که منبع جدید تزریق شده بسیار ناچیز بود اما انتظار میرفت حداقل اثر روانی مثبتی روی بازار داشته باشد، اما این اتفاق نیز رخ نداد.

بر این اساس شاخص کل بورس در روز شنبه ۵۵۱۹ واحد صعود در رقم یک میلیون و ۱۸۹هزار واحد ایستاد. روز یکشنبه شاخص کل بورس با ۷۹۱ واحد کاهش پ رقم یک میلیون و ۱۸۸ واحد را ثبت کرد. روز دوشنبه و درحالی که منابع جدید از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شده بود، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحد نزول تا رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد کاهش یافت.

روند کاهشی بورس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز ادامه داشت. به طوریکه در معاملات روز سه شنبه بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۰۹۸ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد ایستاد و در روز چهارشنبه نیز شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۷۴۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر