۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۴۷۹۶
متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی چین گفت: ممکن است دنیا برای رسیدن به ایمنی گله‌ای در برابر کووید ۱۹ دو یا سه سال زمان نیاز داشته باشد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس،  ژونگ نانشان، متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی در کنفرانس شورای علوم آسیا در شهر گوانگژو در جنوب چین گفت: ممکن است دنیا برای رسیدن به ایمنی گله‌ای در برابر کووید ۱۹ دو یا سه سال زمان نیاز داشته باشد.

وی افزود: رسیدن به ایمنی گله‌ای ناشی از واکسیناسیون تنها با همکاری جهانی امکان پذیر خواهد بود.

متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی چین گفت: راه دیگر برای رسیدن به هدف ایمنی گله، مصونیت طبیعی است. این تنها درصورتی محقق می‌شود که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم به این ویروس آلوده شده باشند و شمار قابل توجهی از انها نیز در اث ابتلا به آن جان باخته‌باشند که  انتخاب این مسیر «نه واقع بینانه است و نه علمی و نه انسانی».

نانشان تاکید کرد که واکسن‌ها به طور موثر در جلوگیری از مرگ و بیماری شدید ناشی از کووید ۱۹ کار می‌کنند. عوارض جانبی واکسن شامل درد، تب، خستگی، درد عضلانی، لرز و اسهال است.

به گفته وی، وقتی کارایی واکسن‌ها در حدود ۷۰ درصد باشد، برای رسیدن به ایمنی جهانی، میزان واکسیناسیون باید بیش از ۸۰ درصد باشد. اگر اثربخشی تا ۸۰ درصد برسد، وقتی میزان واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد باشد، ایمنی گله می‌تواند موفق شود.

متخصص ارشد بیماری‌های تنفسی چین یادآور شد: هیچ کشوری امن نیست تا همه کشورها در امنیت باشند.

واکسن کووید 1 چین که توسط شرکت سینوفارم تولدید شده به تازگی توسط سازمان جهانی بهداشت جهانی برای استفاده اضطراری تأیید شد  که اثر و تلاش این واکسن را برای استفاده گسترده تأیید می‌کند. واکسن چینی دیگر که توسط شرکت سینوواک تولید شده هنوز در انتظار تأیید برای استفاده جهانی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر