۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۴۷۶۶
یک حمله باج افزاری به اپراتور سیستم سرویس های بهداشتی در ایرلند سبب شده خدمات تشخیص کووید۱۹، تست این بیماری و همچنین سرویس های رادیولوژی بیمارستان های این کشور مختل شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، اپراتور سرویس بهداشت ایرلند تمام سیستم IT خود را تعطیل کرده تا آن را در مقابل یک حمله عظیم باج افزاری محافظت کند. این حمله سایبری سرویس‌های تشخیص ابتلاء به کووید ۱۹ را از کار انداخته و فرایند تست این بیماری را مختل کرده و بیمارستان‌ها مجبور به لغو وقت‌های ویزیت بسیاری از بیماران شده‌اند.

یک گروه جرایم سایبری بین المللی این حمله را انجام داده است. این درحالی است که برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ ایرلند به طور مستقیم تحت تأثیر حمله سایبری قرار نگرفته، اما سیستم‌های IT تمام بخش‌های دیگر سرویس بهداشت ملی و محلی این کشور از کار افتاده‌اند.

مایکل مارتین نخست وزیر ایرلند در این باره گفت: ما هیچ گونه باجی پرداخت نمی‌کنیم.

به گفته مقامات حمله باج افزاری مذکور بسیار پیشرفته است. آنها به عنوان یک اقدام احتیاطی شبکه رایانه را تعطیل کردند. این حمله بیشتر روی اطلاعات ذخیره شده در سرورهای مرکزی تأثیر داشته و هنوز مشخص نیست اطلاعات بیماران به خطر افتاده یا خیر. به غیر از سرویس‌های رادیولوژی بقیه تجهیزات بیمارستان‌ها نیز تحت تأثیر حمله قرار نگرفته‌اند.

طی حملات باج افزاری، رایانه‌ها به یک بدافزار مبتلا می‌شوند و دسترسی به سیستم قطع می‌شود و مجرمان برای احیای فعالیت شبکه رایانه باج می‌خواهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر