۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۴۴۹
سرلشکر صفوی در دانشگاه امام حسین (ع):
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شهادت 6 تن از دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) و دلاورمردی‌های آنها گفت: استحکام هویت ملی و تاریخ پایداری ملت‌ها را روحیه جهادی و حماسه آفرینی ملت‌ها تشکيل می‌دهد و جهاد در راه خدا و فلسفه شهید و شهادت اساس پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، دوام و بقای انقلاب اسلامی و تامین امنیت ملی است.
سرلشکر سیدیحیی رحيم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم آئین گرامیداشت روز دانشجو که با عنوان "استکبارستیزی در دانشگاه جامع امام حسین (ع)" برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای گرامیداشت شهیدان دانشجو و به خصوص دانشگاه امام حسین (ع) جمع شدیم که سردار شهید مجید حاتمی، سیدحسن بطحایی، سردار حیدر پور، سردار حسن شاطری، سعید فدایی و رضا کارگر برزی و 200 شهید این دانشگاه جمع شده‌ایم.
 
وی افزود: صحبت از این شهیدان غبطه‌ای برای ماست و نمی‌دانیم خداوند برای ما چه اراده‌ای دارد اما می‌دانیم کارساز ما به فکر ما است.
 
دستيار و مشاور عالي فرمانده کل قوا با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای به همسران، فرزندان و پدر و مادر این شش شهید و همه شهدای دانشگاه امام حسین (ع) گفت: صادرکردن مدرک فارغ التحصیلی این 6 شهید توسط دانشگاه امام حسین (ع) ابتکار خوبی بوده است، البته آنها در دانشگاه خدا مدرک خود را گرفته اند.
 
سرلشکر صفوی افزود: 16 آذر که سالگرد حماسه دانشجویان در سال 32 است، می‌تواند به عنوان روز شهدای دانشگاه امام حسین (ع) هم باشد و همه ساله در مراسمی از همسران و فرزندان این شهدا تجلیل به عمل آید.

وی افزود: حاج مجید حاتمی فرمانده شجاع و خردمند و جانشین سردار سلامی در عملیات سپاه بود که در چندین ماموریت حضور داشت و آخرین طرح او درباره افغانستان نشان دهنده عمق استراتژیک فکر او بود.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: شهید حاتمی فردی آرام، خوش چهره، خوش اخلاق، صبور و مطمئن بود که جا دارد درود خدا بر همسر و فرزند آن شهید بزرگوار باشد.
 
وی افزود: شهید حیدرپور فرمانده تیپ فتح بود که بسیار شجاعانه می‌جنگید و مقاومت در کربلای 5 در سال 65 به همراه لشکر ثارالله و حاج قاسم سلیمانی از کانال ماهی عبور کردند و خیلی خوب جنگیدند و عراقی‌ها را خوب گوشمالی دادند.
 
دستیار و مشاور  عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید حسن شاطری مسئول مهندسی سپاه قدس نیز بسیار فرد شجاعی بود.
 
وی افزود: شهیدان بطحایی، فنایی و کارگر برزی نیز انسانهای مومن و شجاعی بودند.
 
سرلشکر صفوی افزود: شهادت این روزها کمتر بدست می‌آید و ما نمی‌دانیم چرا خدا ما را شهید نکرد و بهترین عاقبت بخیری برای بندگان خدا شهادت است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، راجع به شهادت و شهیدان اظهار داشت: از این 6 شهید سال گذشته دانشگاه امام حسین (ع) سه نفر دانشجوی خودم بودند و دو نفر نیز همرزم و از دوستان و یک نفر هم از همرزمان بودند.
 
وی گفت: به خانواده محترم شهدا عرض می‌کنیم که استحکام هویت ملی و تاریخ بیداری ملت‌ها را روحیه جهادی و حماسه افرینی ملت‌ها تشکیل می‌دهد و جهاد در راه خدا و فلسفه شهید و شهادت اساس پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس و قوام و بقای انقلاب اسلامی و تامین امنیت ملی است که با همین روحیه جهادی مقاومت و صبوری ملت ما بدست آمده است.
 
سرلشکر صفوی اظهار داشت: ملت‌هایی که این روحیه مقاومت را نداشته‌اند، همواره دچار ذلت، اسارت و آوارگی بوده‌اند.
 
وی افزود: مردم فلسطین از سال 1948 تا به حال حدود 65 سال است که با اشغالگری یک مشت صهیونیست پلید روبرو بوده است و 5 میلیون‌آواره فلسطینی در اردن، سوریه و لبنان و بیش از 3.5 میلیون در نوار غزه و کرانه باختری به وجود آمد که نه جان و نه ناموس و نه آبروی آنها امنیت نداشته است و هر لحظه صهیونیست‌ها می توانند به خانه هایشان بریزند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: بیش از ده هزار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر هستند و کشورهای عربی در 5 جنگ با رژیم صهیونیستی با شکست روبرو شدند، اما در دو جنگ 33 روزه صهیونیست ها با  حزب الله لبنان و جنگ 22 روزه در نوار غزه با شکست صهیونیست ها همراه بود.
 
سرلشکر صفوی گفت: سران کشورهای عربی یا دستشان در دست آمریکا بود و یا شعارشان ناسیونالیست عربی و غیر اسلامی بود و دارای رهبران کم خردی بودند، اما رزمندگان حزب الله لبنان با پیشانی بند رزمندگان ایرانی یا فاطمه زهرا (س) و یا رسول الله (ص) صهیونیست‌ها را از جنوب لبنان عقب راندند.
 
وی افزود: رزمندگان حزب الله لبنان تانکهای پیشرفته صهیونیست‌ها را زدند و تعداد زیادی کشته و شکست ذلت باری به صهیونیست ها تحمیل کردند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: این موفقیت‌ها به این دلیل است که شعار حزب الله لبنان شعار اسلامی و شعار رزمندگان ایرانی است و جنبش حماس نیز در فلسطین شعارهای دیگر را کنار گذاشت و با شعار اسلامی مبارزه کرد و‌ آنها مقاومت اسلامی را از ایران و فرزندان شما خانواده شهدا آموختند.
 
سرلشکر صفوی گفت: تا زمانی که ملت ما یک ملت حماسی است و با توجه به اینکه رهبرمان یک رهبر خردمند، شجاع و دانا است، این پیروزی‌ها ادامه دارد.
 
وی افزود: 193 کشور مستقل در دنیا وجود دارد که 57 کشور آن عضو کنفرانس اسلامی هستند.  سران این کشورها را با رهبر خودتان مقایسه کنید. رهبر معظم انقلاب از لحاظ قدرت عقلانیت، حکمت، سیاست، فهم و مسائل استراتژیک جهانی بسیار بالاتر از رهبران کشورهای دیگر هستند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: ما رهبری داریم که جهان و آمریکا و قدرت‌های دیگر، فلسطین  و ملت خودمان را می‌شناسد و رهبر حکیم و دوراندیش ما اصلا قابل قیاس با رهبران کشورهای دیگر نیستند که امیدواریم خداوند ما را قدردان نعمت ولایت فقیه چه ولایت امام خمینی (ره) و چه ولایت امام خامنه‌ای نگهدارد.
 
وی افزود: حدفاصل شلمچه تا خرمشهر فقط 15 کیلومتر است، اما زن و مرد و بچه 34 شبانه روز در آنجا و آبادان می جنگیدند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: کویتی‌ها برای بیرون کردن عراق دست به دامان شیطان بزرگ آمریکا شدند اما ملت ما دست به دامان خداوند متعال و ائمه اطهار (س) و رهبر حکیم خود شد و امام راحل دو میلیون بسیجی را به جبهه‌ها اعزام کردند که این تفاوت حکومت های مردم سالار با غیر ایدئولوژیک است.
 
سرلشکر صفوی درباره حماسه 16 آذر سال 32 گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در 28 مرداد 32 کودتا کردند و 16 آذر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد و شاه 3 دانشجوی شهید را قربانی سفر نیکسون کرد.
 
وی اظهار داشت: 16 آذر رخدادی نیست که با گذشت زمان فراموش شود، بلکه پیام استکبارستیزی دانشجویان شهید پیامی برای آینده و عدالت و آزادی خواهی و استقلال ملت ایران است.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: من دانشجوی سال 50 دانشگاه تبریز هستم، ما هرسال 16 آذر دانشگاه را بهم می ریختیم.  
 
وی افزود: 4.5 میلیون دانشجوی فعال ما این پیام را دارند که 16 آذر جهت مقابله با استکبار است.
 
سرلشکر صفوی تصریح کرد: دانشجویان عزیز ما 60 سال است با ظلم مبارزه می کنند و آمریکایی ها مظهر ظلم و توطئه گری هستند تا هرجا که خواستند به ایران ضربه بزنند.
 
وی افزود: سابقه سیاست خارجی آمریکا نشان می دهد که آنها اهل سیاست اغواگرانه، فریبکارانه و قلدرمآبانه در مقابل کشورهای دیگر هستند.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دیدیم که به سر دولت سابق لیبی چه آوردند. به آنها وعده دادند و تجهیزات اتمی آن کشور را سوار کشتی کرده و به آمریکا بردند، اما هیچ کدام از وعده های خود را عمل نکرده و حتی حکومت لیبی را سرنگون کردند. اگرچه رهبر لیبی یک دیکتاتور خشن و غیر متعادل بود.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: اما ملت ما با تدبير مقام معظم رهبری و حمایت دولتمردان منتخب ملت و اتحاد و صبر و هوشمندی از این چالش‌های سیاسی و اقتصادی عبور می‌کنند و با  عنایت حضرت امام زمان (عج) به ساحل امن پیشرفت، عدالت، امنیت و حرکت متعالی و رشد یابنده انقلاب اسلامی خواهند رسید.
 
سرلشکر صفوی گفت: امیدواریم کشورهای منطقه سیاست غلط دوستی با رژیم صهیونیستی را کنار گذاشته و با ایران دوست باشد و علیه ایران توطئه نکنند.
 
وی افزود: ثبات‌، آرامش و امنیت در این منطقه حساس غرب آسیا با دوستی کشورها با اسلام و روحیه اسلامی به دست‌ آید و باید به کشورهای منطقه گفت که دوستی با ایران به نفع شماست و آن را به دوستی با اشغالگران صهیونیستی ترجیح دهید.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خطاب به برخي کشورهاي منطقه اظهار داشت: آمریکایی‌ها به شاه ایران و قذافی وفادار نبودند و سرنوشت آنها و عبدالله صالح را دیدیم، لذا به شما هم وفادار نمی مانند، ایران یک کشور باثبات و قدرتمند است.
 
سرلشکر صفوی گفت: داشتن روحیه جهادی و مقاومت در میدان های اقتصادی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی قدرت های جهانی و کسب قدرت درون زا راه برون رفت از این وضعیت و پیچ تاریخی است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما یک ملت متمدن، با فرهنگ چندین هزار ساله و هزار سال اسلام و 600 سال حکومت شیعی هستیم و دارای ملت 76 میلیونی و رهبری قدرتمند، زنانی صبور ، 4.5 میلیون دانشجو و 10 میلیون دانش آموز و جمعیت فکور و مستعد و دانشجویانی با ایمان، با فهم و صبور هستیم که نشانه قدرت ملت ما است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر