۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۴۲۹۴
سید حسین خادم زاده اصفهان رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سطح‌بندی زیرساخت‌های این اداره کل به روزرسانی شده گفت: شناسنامه پدافندغیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و سایر دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی تهیه شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، سیدحسین خادم‌زاده رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات گفت‌: امروزه پدافند غیرعامل یکی از مولفه‌های قدرت کشورها به شمار می‌رود لذا قوی بودن در این حوزه به ویژه برای کشور عزیزمان بسیار قابل توجه است.  

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل یکی از اصلی ترین مواردی است که به فرمایش مقام معظم رهبری برای یک مقطع خاص نیست بلکه یک فعالیت همیشگی و مستمر است.  
 رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در پدافند غیرعامل در  راستای حفظ جان و کاهش تلفات، کاهش آسیب پذیری و پایداری سازی در برابر تهدیدات و همچنین در بخش سایبری نیز در جهت حفظ زیر ساخت و تداوم کارکرد تلاش می‌شود.  

وی گفت: سطح‌بندی و شناسنامه پدافند غیرعامل دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

خادم‌زاده بیان داشت: کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی استان، ادارات و دستگاه‌های زیرمجموعه را ملزم به اجرای قانون مدیریت بحران وهماهنگی در راستای ایمن‌سازی و‌جلوگیری از وقوع بحران‌های احتمالی، جذب تسهیلات برای بازسازی و مقاوم سازی روستاهای استان با اولویت خطرپذیری در برابر زلزله، استفاده از مصالح استاندار در پروژه‌ها و ساخت و سازها، ثبت حوادث در سامانه بحران کشور و انجام تحلیل و اقدامات پیشگیرانه کرده است.  

وی افزود: بخشی از اقدامات کارگروه پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اصفهان شامل؛ اجرای الزامات پدافند غیرعامل در ۱۰۷ شهر استان با محوریت اداره کل امور شهری استانداری، ملزم نمودن تمامی دستگاهها، برای جذب اعتبارات پدافند غیرعامل مطابق با قانون بودجه کشور و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل، رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه‌ای و... بوده است.  

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه رويکرد پدافند غيرعامل بر محور آموزش و پيشگيری از وقوع بحران در بخشهای مختلف استوار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه اصل آموزش و پيشگيری در حقيقت تداوم فعاليت‌های انجام شده را بالا ميبرد و آسيب‌پذيری در ابعاد گوناگون را کاهش می‌دهد. این اداره نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی و مانور پدافند غیرعامل در این راستا گام‌های موثری برداشته است. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر