۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۴۲۶۷
به همت بنیاد هابیلیان فهرست بیش از ۲۵۰ حساب کاربری جعلی گروهک تروریستی منافقین در شبکه اجتماعی توییتر شناسایی و افشا شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، واحد رصد سایبری بنیاد هابیلیان که اقدامات گروهک های تروریستی ضد ایرانی را رصد و تحلیل می کند، امروز یکشنبه فهرستی شامل ۲۵۶ حساب کاربری گروهک منافقین را با منشأ کشور آلبانی کشف و شناسایی کرد.

به گفته هابیلیان صدها صفحه جعلی دیگر وابسته به این گروه در توییتر فعالیت می‌کنند.

سازمان مجاهدین خلق (منافقین) یکی از گروه‌های خشن و تروریستی ضد ایرانی است که برای پیش برد اهداف خود و تبلیغ آنها در میان مخاطبان، از یک ارتش سایبری جعلی گسترده در فضای مجازی بهره می برد.

آذر ماه سال گذشته، توییتر حساب کاربری فارسی مریم رجوی سرکرده این گروه را به دلیل انتشار مطالب خشونت آمیز به مدت سه هفته به حالت تعلیق درآورد و پس از آن نیز دسترسی کاربران به دیگر صفحات این گروه در زبان انگلیسی با محدودیت و هشدار روبرو گردید. فیسبوک نیز دو هفته قبل ۳۰۰ حساب کاربری منافقین را به دلیل اینکه پس از بررسی آن را مروج خشونت و تروریسم و هدایت شده از یک مزرعه ترول – اردوگاه منافقین – در آلبانی معرفی کرده بود تعطیل کرد.

هابیلیان در نامه خود به توییتر، از آمادگی خود برای در اختیار قرار دادن مشخصات کامل صدها حساب دیگر وابسته به منافقین که با هویت جعلی فعالیت می کنند خبر داد.

پیش از این تعدادی از اعضای جداشده از منافقین که سابقا در بخش سایبری این گروه فعالیت می کردند از وجود یک مزرعه ترول در داخل اردوگاه تیرانا خبر داده بودند که با استفاده از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ عضو خود، هزاران صفحه جعلی در شبکه توییتر را در راستای اهداف سیاسی خشونت آمیز و نشان دادن ایران به عنوان کشوری مخالف با حقوق مردم خود و متخاصم، مدیریت می کنند.

بیشتر این صفحات جعلی پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ایالات متحده راه اندازی شدند. این گروه تروریستی، با بهره گیری از این فرصت جدید، سخن پراکنی های توهین آمیز، هجوآمیز، خصمانه و نفرت پراکن را محور محتوای صفحات جدید خود کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر