۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۴۲۶۲
اعضای شورای شهر تهران ضمن درخواست ایجاد سامانه جهت مشخص شدن افرادی که در شهرداری واکسن کرونا زده اند، اعلام کردند:شهرداری در توسعه زیرساخت های الکترونیکی در شرایط کرونا ضعیف عمل کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز برگزار شد و تعداد زیادی از اعضای شورا تذکراتی را به حناچی و برخی از مسؤولین مطرح کردند.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکر خود درباره وضعیت کرونا در تهران اظهار داشت: اگر چه شورای شهر مسؤولیت مستقیمی در قبال تهیه واکسن کرونا ندارد اما از دو جنبه نمی توانیم نسبت به موضوع بی‌تفاوت باشیم اول آنکه به عنوان نمایندگان مردم باید همواره صدای آنها باشیم و دوم اینکه سلامت کارمندان و افراد مرتبط با شهرداری تهران حائز اهمیت است.

وی افزود: آنچه در خبرها تحت عنوان تزریق واکسن کرونا از سوی مسؤولان دو شهر در پوشش پاکبان شنیدیم نه تنها تأسف‌آور بلکه شرم‌آور هم بوده و برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی وزارت بهداشت حتما لیست افرادی که دریافت‌کننده واکسن بوده‌اند را از طریق یک سامانه به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: از مجموعه شهرداری تهران درخواست دارم تا لیستی از تمام افراد و کارکنانی را که با پیگیری شهرداری تهران اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند به طور شفاف اعلام کنند. لازم است روند واکسیناسیون آتش‌نشانان، رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی، کارمندان مترو و میادین میوه و تره بار، سازمان خدمات اجتماعی و فروشگاه‌های شهروند نیز تسریع شود.

عملکرد ضعیف شهرداری در توسعه زیرساخت های اینترنتی تهران

در ادامه الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر گفت: بخش‌هایی در شهرداری از دورکاری کارمندان پرهیز کرده و به شکل سلیقه‌ای به این مساله پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز شهرداری نتوانسته شیوه‌ای برای خدمت رسانی به صورت الکترونیکی فراهم کند، اظهارداشت: سازمان فاوا بعد از گذشت یک سال از ورود کرونا هنوز نتوانسته زیرساخت‌های مورد نیاز مردم از طریق اینترنت را فراهم کند و مردم باید به صورت حضوری برای انجام درخواست‌های خود به شهرداری مراجعه داشته باشند.

فخاری با اشاره به اینکه با این رویه جان کارمندان شهرداری در خطر است و شهرداری نسبت به این مساله بی تفاوت بوده است، گفت:شهرداری باید بدون کسر حقوق به صورت یک سوم به حضور کارکنان اقدام کند و انتظار این است که معاونت منابع انسانی به این موضوع بپردازد و این موضوع را اصلاح کند.

لاین کندروی اتوبان شهید محلاتی ایمن سازی شود

در ادامه مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر گفت:چند روز پیش در رسانه اجتماعی اینستاگرام شاهد انتشار تصاویری از سانحه تصادف یک دستگاه موتور سیکلت در یکی از معابر منطقه ۱۴ شهرداری تهران بودم که توسط یکی از شورایاران منتشر شده بود.

وی بیان داشت:این شورایار با ذکر مشکلات و نواقصی که منجر به این حادثه شده و گذشت یک سال از درخواست کتبی شهروندان محله عارف در این رابطه از شهرداری منطقه که منجر به اقدام جدی نشده، نوشته بود. برابر گزارش این شورایار عزیز متاسفانه در لاین کندروی اتوبان شهید محلاتی به گیلکی جنوبی ما شاهد فقدان به سرعت‌گیر، علائم ترافیکی و روشنایی لازم در شب بودیم.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم توجه به ایمن سازی لاین کندروی اتوبان شهید محلاتی به گیلکی جنوبی در محله عارف به شهرداری تهران تذکر می دهم، انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مساله ایمنی معابر در سطح شهر توجه کند.

فراهانی اظهارداشت:شورایاران همراهان بینا و هوشمند شورای شهر در رصد تحولات و نیازهای محلات و روشنگر نقاط ضعف عملکرد مدیریت شهری در اداره محلات شهر هستند، هر جا از توان و ظرفیت شورایاران استفاده شده است ما شاهد بالندگی و رشد هستیم و هر جا که به بهانه‌های مختلف به شورایاران کم توجهی شده است ما شاهد خمودگی روزمرگی و گزارش عملکردهای شعاری بدون عمل هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر