۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۴۰۷۸
سردار دکتر غلامرضا جلالی به مناسبت سالروز شهادت امیر سرافراز سپهبد شهید علی صیاد شیرازی پیامی صادر کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، متن پیام سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به شرح زیر است:

21 فروردین ماه، سالگرد شهادت مردی است که به گواهی همه کسانی که او را می‌شناسند اسطوره شکیبایی و اخلاص بود. این خصوصیات وقتی در کسی که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز او را «بنده‌ی برگزیده‌ خدا» می‌نامند جمع می شود به حق عنوان صیاد دلها را برازنده او می‌کند.  آری صحبت از امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است.

او از جمله فرماندهانی است که الگوی تعهد، انقلابیگری، شجاعت و نظم است. درخشش او در سالهای اولیه پیروزی انقلاب در مبارزه با عناصر تجزیه طلب در کردستان، ظهور یک فرمانده مقتدر و راهبردی در ارتش و نیروهای مسلح کشور را نوید داد. به عنوان کسی که در آن ایام از نزدیک مدیریت و فرماندهی او را دیدم و در کنارش جنگیدم می گویم که اخلاق، تواضع و شخصیت معنوی اش هر کسی را مجذوب خود می‌کرد.

بدون تردید مهمترین هنر شهید صیاد شیرازی، در ایجاد هماهنگی میان سپاه و ارتش خود را نشان داد و شاهکارش در عملیات مرصاد بود که شخصا هدایت هوانیروز ارتش را به دست گرفت و «غروب منافقین» را رقم زد. شکستی که برای تروریست ها آنقدر گران تمام شد و زمینه شکست های بعدی و تضعیف روز افزون آنها را رقم زد که کینه شهید صیاد شیرازی را بر دل گرفتند و در نهایت او را بزدلانه به شهادت رساندند.

حالا و دو دهه پس از شهادت آن امیر سرافراز ارتش اسلام هنوز سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته‌ کردستان، یاد و خاطره سالها فداکاری این انسان پاک نهاد، مصمم و شجاع را از یاد نبرده اند و خون بزرگ مردانی  چون او درخت انقلاب اسلامی را روز به روز تناورتر و انقلابمان را در جهان سرافرازتر از همیشه کرده است.

درود و رحمت خدا بر روح این شهید بزرگوار و همه شهدای مدافع وطن و حرم به ویژه شهدای ارتش عزیز ایران اسلامی. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

پیام سردار جلالی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی

پیام سردار جلالی به مناسبت سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر