۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۷۵
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری رویداد فناورانه با سازمان پزشکی قانونی، گفت: در این رویداد ۲۹ نیاز از سوی این سازمان معرفی شد و ۲۰۰ شرکت برای همکاری در حوزه‌های مربوط اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۴۳ شرکت فناور برای حضور در این رویداد انتخاب شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در رویداد ارائه نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی کشور که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان، افزود: این صندوق با حدود ۶۰ ابزار و خدمت در راستای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: ولی ما قبل از تامین مالی، درصدد تامین بازار شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا این شرکت‌ها در زنجیره تامین ارزش قرار گیرند تا بتوانند در رفع نیازمندی‌های سازمان‌هایی مانند پزشکی قانونی ایفای نقش کنند.

ملکی‌فر، با تاکید بر اینکه ما شرکت‌ها را در مسیر توسعه تنها نمی‌گذاریم، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر از نهادها و سازمان‌ها در خواست داریم تا نیازمندی‌های فناورانه خود را ارائه دهند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند راهکاری برای رفع آنها عرضه کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری ۱۴ رویداد فناورانه در سال گذشته، یادآور شد: این رویدادها در حوزه‌هایی چون معدن، فرودگاهی، خودروسازی و غیره بوده است که طی آن بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه و قرارداد میان نهادها و سازمان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان منعقد شد.

وی با تاکید بر اینکه از این میزان بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان تبدیل به قرارداد قطعی شد، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا تلاش کردیم که این رویدادها را به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری برگزار کنیم که بر این اساس تاکنون ۲۲۷ نیاز به شرکت‌های دانش بنیان عرضه شده، ضمن آنکه ۲۵۶ جلسه B۲B برگزار شده است.

ملکی‌فر رویداد نیازهای فناورانه سازمان پزشکی قانونی را یازدهمین رویداد این صندوق نام برد و ادامه داد: در شهریورماه سال گذشته جلساتی با مسوولان و فعالان عرضه حقوقی و قوه قضائیه داشتیم که در آن قول دادیم که در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت‌ها نقش موثرتری در رفع نیازمندی‌های این حوزه داشته باشند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی پردیس نوآوری حقوقی و قضایی را از جمله اقدامات در این زمینه عنوان کرد و گفت: برگزاری رویداد فناوری با سازمان زندان‌ها از دیگر اقدامات ما بوده است که در این رویداد طرح همکاری دو شرکت استارت‌آپی مورد پذیرش سازمان زندان‌ها قرار گرفت، ولی این دو طرح همچنان فرآیند تایید حفاظت را طی می‌کنند که امیدواریم با همکاری مسوولان این روند سرعت بیشتری بگیرد و تبدیل به قرارداد قطعی شود.

ملکی فر، با اشاره به برگزاری رویداد امروز با سازمان پزشکی قانونی، خاطر نشان کرد: در این رویداد ۲۹ نیاز از سوی این سازمان معرفی شد و از سوی دیگر ۲۰۰ شرکت برای همکاری در حوزه‌های مربوط اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۴۳ شرکت فناور برای حضور در این رویداد انتخاب شدند.

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت زمانی تنها ۱۶ مذاکره میان شرکت‌ها با سازمان پزشکی قانونی انجام شد، ضمن آنکه ۱۵ شرکت فعال در این حوزه نیز دستاوردهای خود را در نمایشگاه این رویداد عرضه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر